Vill komma igång, hjälp?

NitsrekStar

Trådstartare
Hej, jag har inte tävlat mycket alls. Bara på klubbhoppning. Jag har nu en egen häst. Han är född 2007 så han år bara 4 snart 5 år gammal. Jag skulle vilja komma ut och tävla snart då vi lätt kan hoppa en bana osv. men jag vill inte börja med en massa höga hinder för det är han inte redo för. Hur kommer jag igång lättast. Jag har Grönt kort redan och det är det enda. Jag känner mig så himla lost. Vet inte alls hur jag ska komma igång. Vet att Pay &Jump skulle vara det bästa, men JAG HITTAR INGEN DÄR JAG BOR! Och jag bor ändå i Stockholmsområdet. SNälla rara ryttare där ute! Lite hjälp tack! :):bow:

Sv: Vill komma igång, hjälp?

Kolla på hoppgnägg forumet här.
Där försöker vi hjälpas åt att samla pay n ride i olika trådar Tex Skåne och Stockholm.
Hittar man hos en klubb så lägger man till den på listan.

Du bör väl kunna ge dig ut på vanliga tävlingar?!
Lägsta klassen är 90cm här i skåne där jag rider men har hört en hel del som arrangerar 80cm klasser.
Jag började tävla min häst precis i börja på 5e året och var ute på en pay n jump innan.
Det går bra men man måste ju vara beredd på att man inte seglar runt banorna dom första gångerna utan hästen får kolla läget lite.

Södertälje har i morgon, det blir väl lite kort varsel, men de verkar ha ganska mycket pay n jump.
södertörn har ganska ofta pay n jump och årsta runsten likaså.

Lycka till!

Kan tipsa om att både Täby och Runsten har PnJ den 11 december :)

Ja jag hade tänk komma ut på pay and jump först, men sen? Vad heter klasserna jag kan starta i?

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 606
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 442
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 387
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka