Vill inte äta

arabia

Trådstartare
En av mina hästar skadade sig igår, står på penicillin o Butta.

Nu vill hon inte äta sitt hö alls, hade inte ätit natthöt hon fick igår o ute rörde hon inte sitt hö heller. Eftermiddagshöt hon fick vid 17 låg kvar. Dock äter hon sitt Lusern o betfor. Hon får idag 1kg Lusern, men eftersom hon inte rör höt tänkte jag öka på det rejält så hon får i sig nått iaf. Hur mkt vågar jag öka på en gång? Tilläggas bör kanske att hon haft fång för några år sedan.

Sv: Vill inte äta

efterosm lucern är ett GROv foder å hon ej äter någon hö så hade jag vräkt å lucern. min fick 7 kg/dag när ha mat strejkade på ett ställe där han ej trivdes han år bara kraft foder och sin lucern.

Jag hade också öst på rejält, lusern är jag inte så "rädd" för. Jag har vid flera tillfällen gett min 3-4 kg från en dag till en annan, hon har aldrig reagerat.

Hej det var ett tag sedan!
Är det araben?
Vad har hänt?

Jag hade nog varit lite försiktig med att ösa på för mycket på en gång, öka försiktigt... Smilla fick sprutdiarre av lucernet:crazy:

Blöta höt med betfor vatten, det fick Peppen att äta lite när han var som sämst:(

Hoppas att det inte är allvarligt:(

Kram

I natt hade hon ätit en del av höt iaf. Ute åt hon bra oxå. Behöver nog inte dra till med Lusern i mängder.
Det är alltid oroande när de inte vill äta

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Hej! Har precis köpt en häst som är relativt mager (alldeles för mager för mitt tycke) Revbenen syns lite, är smal vid rumpan och...
Svar
4
· Visningar
1 578
Senast: mackan
·
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 028
Senast: tara
·
Hästvård Vill ventilera om det är flera som tänker som mig gällande fång. Våra hästar hade förgiftningsfång för 2 år sedan. 25 grader på dagen o...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10