Vill börja med western!

halestorm

Trådstartare
Halloj, jag är en 20-årig tjej som har börjat bli mkt intresserad av western-ridning( har annars ridit dressyr och hoppning hela livet)

Undrar mest vart nånstans i sthlm man har möjlighet att hålla på med western? om det finns ngn speciell ridskola eller dylikt.

Vänliga hälsningar
Sandra!

Sv: Vill börja med western!

Long Valley håller till utanför Stockholm. Googla på det så hittar du all information du behöver!

Sv: Vill börja med western!

Hola,

Ett sätt kan vara att gå med i en klubb och träffa likasinnade vilka tex söker medryttare.
Det finns två westernklubbar i Stockholm. Den ena vilken huvudsakligen har medlemmar på södra sidan www.twrs.se
och den andra har de flesta medlemmarna på norr www.wru.nu

Båda klubbarna brukar ha öppna träningar på sina resp hemmabanor i Haninge och Vallentuna. Titta på deras hemsidor och besök en öppen träning, (ja det är okej att komma och hälsa på någon eller ett par gånger utan att ha blivit medlem först) titta på ekipagen och prata med dem som är där.

Ofta finns det go-fika oxå!

mvh Eva

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 056
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar