Vill börja med ft.

D

DunderKlumpen

Hej! jag skulle vilja börja rida fälttävla, dock bara debutant klassen var jag tror.:angel: Jag kommer att tävla en stor häst, som antagligen inte klarar så mycker svårare en det. han har en fin men inte allt för vägvinnande galopp, är stadig och fin på alla sorters hinder vi hittills testat. Men nu behöver jag lite hjälp runt om detta, då jag kan 0 och inget.
1. Vilken höj är debutantklassen för storhäst i ban hoppning och terängritten?
2. vad är det för speciella hinder så som vatten grav eller bank i den klassen?
3. vad för dressyr nivå är det?
4. vart vänder man sig om man vill ta ft kort?

Vore glad för svar på mina frågor:crazy:

Sv: Vill börja med ft.

1. Vilken höj är debutantklassen för storhäst i ban hoppning och terängritten? Höjden på hindren i banhoppningen och terrängen är ca. 90 cm.

2. vad är det för speciella hinder så som vatten grav eller bank i den klassen? hmm.. för att rida fälttävlan så måste man tagit kort - se nedan!

3. vad för dressyr nivå är det? man kan jämföra dressyren med ett LC program, inga svåra grejer!

4. vart vänder man sig om man vill ta ft kort?
kolla i distriktet om det finns möjlighet att ta kortet på någon träning/kurs. kortet går ut på att man skriver ett prov samt rider temporidning och hoppar olika typhinder för att visa att man behärskar det (då får du hoppa genom de typer av hinder som förekommer i de lättaste klasserna, vatten, gravar mm.)

hoppas du fick svar på frågorna :)

Sv: Vill börja med ft.

Tack så jätte mycket :) Japp det gjorde det

Men du menar alltså att det är en annan bana, inte den vanliga C:1 eller liknande?^_- (är helt okunnig inom FT):bow:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
S
Fälttävlan Hallå alla bukefolk. Jag har börjat smida planer för sensommaren/hösten att börja lite smått träna fälttävlan med min ponny. Hon har...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Hot Shot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30