Vilket/vilken nackskydd och kindkedjetunnel är bäst för hästen?

Vogue

Trådstartare
Ja, som rubriken säger! :) Dock helst inte ludd pga att det blir så svettigt och varmt under sommaren!

Sv: Vilket/vilken nackskydd och kindkedjetunnel är bäst för hästen?

Nackskydd har jag aldrig använt då jag använder väl paddade nackstycken. Men jag tycker att gel-tunnlarna är bäst! Iafl tycker min häst det. Det blir väldigt mjukt och behagligt med dem iafl och den gör att kedjan ligger väldigt stilla och stabilt. :)

I perioder använder jag svart flexlinda som jag lindar ett par varv runt stång-kedjan, fungerar utmärkt. :)

Har inte heller använt nackskydd innan, har bara träns ifrån Dyon men nu gjorde jag ett ihopplock som blev kanon men nackstycket är tråkigt, så därför! Hittade ett bra i läder nu och det får bli en tunnel i gel! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 832
Senast: ako
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka