Vilket täcke är det ultimata för sommaren? (regntäcke)

Fashionistan

Trådstartare
Jag vill att täcket andas OTROLIGT bra så att hästen klarar av att ha det några timmar i solen om det skulle växla om från ösregn till varmare väder fort!

Bra passform och bra vattenpelare är ju en självklarhet!

Sv: Vilket täcke är det ultimata för sommaren? (regntäcke)

Mina dyrare Shires har hästen alltid varit väldigt sval under även om det skulle bli lite för fint väder med strålande sol och många +grader några timmar innan man kan ha tagit av det. Han har stått ute i hällregn på betet i nästan ett dygn ibland och det har aldrig läckt igenom. Har två hela säsonger på nacken nu och används väldigt flitigt. Är kanonnöjd!! Kan verkligen rekommendera. Sitter kanonbra dessutom och är blankt fint jättetunt ''foder'' i.

Nä jag tycker alla Shires är bra. Kör bara med sådana täcken. De har ju lite olika modeller beroende på hur stark ripstop och vilka färger du vill ha. Men jag har för mig att mitt sommar kan vara ett Highlander, och de ser ut att vara väldigt billiga nu. Runt 6-700kr :)

Horseware! Amigos tunna regntäcken är bra nu.

Jag gillar Horseware Amigo som sommartäcke, funkar kalasbra!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 609
Senast: Stergo
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
657
Senast: Emuliiaa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 405
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2