Vilket svettäcke är bäst?

_Runaway_

Trådstartare
Behöver skaffa ett bra svettäcke inför sommaren, och har hittat två på Hööks, men jag vet int vilket som kan vara bäst. Någon som vet/tror?

HP Net Cooler
*Bomull med polyesternät nertill
*Funktionsmaterial som absorberar och håller torrt.
*Nät nertill för att hålla svalt.

HP Wafflewave
*Våffelvävd bomull
Ingen mer info..

Sv: Vilket svettäcke är bäst?

Hej hej Jag har ett ett sånt där HP Wafflewave men det går maskor i det hela tiden!!! vet inte om jag har en ovanligt klumpig häst:rofl: :rofl: men jag skulle inte köpa ett sånt igen...
Vanligt flecce nått du funderat på ??
Lycka till

neeej inte voffeltäcke. ja har ett och de e förtaskigt dåligt för de går maskor hela tiden.
men ett hansbo sånt där randigt? de har ja, funkar kalas

Ett Bomullstäcke kanske ?

Finns en del fina på www.ridsportshopen.com för en hyfsat billig peng. Annars är Hansbos combitäcken samt Horsewares Rambo Cotton Cooler och Amigo Summershet/Jersey Cooler också fina och fungerar alldeles utmärkt! :)

Jag skulle nog rekommendera ett vanligt nättäcke, ett sådant med ganska små hål, gärna med hals.
Har provat fleece, Amigo Jersey Cooler och ett från Bucas (Shamrock nånting) och alla var för varma. Med med ett vanligt nättäcke torkade han snabbt, blev inte svettig av det samt åt inte upp det :idea: :D

Horseware Cotton cooler eller ett Hansbo combitäcke i de italienska färgerna :love: Annars ett nättäcke, både Horseware och Bucas har såna.

Sånt där våffeltäcke har jag med, och jag tycker inte om det. Det krymper hur mycket som helst när man tvättar dom!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Eftersom jag är nojjig matte så vet jag med mig om att jag kommer tycka synd om min åring när det regnar i vinter då han kommer att gå...
Svar
3
· Visningar
1 305
Senast: Beeboppe
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 985
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det blir nog ridning för mig i höst trots allt! :) Jag blev tillsist kontaktad av en av ridskolorna som jag stod i kö till. Nu är det...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka