Nu är jag här igen med mina dumma frågor Är på gång och ska lägga upp lite nya hagar, vinterhagar (japp, man ska vara ute i god tid ) och sitter just nu och funderar på en sådan sak som band till hagen. Just nu har vi el-band/rep runt alla hagar som är mellan 0.3-40mm breda. Och de är ju bra, håller och så vidare, MEN något som är negativt, och som tar TID är att man flera gånger på vintern får gå runt och ta bort blöt snö som har frusit fast på dessa och tynger ner allting. Med tanke på hur många och hur stora hagar vi har så är det tidskrävande och jag börjar bli riktigt trött på det Eller finns det något knep som jag inte vet av för att slippa springa och hålla på med det här?
Nu har jag börjat kika lite på järntråd istället. Men eftersom jag aldrig har stängslat med detta så kommer det många frågor. Hur är det att stängsla med järntråd? Är det jobbigt? Vad måste man tänka på? Verktyg? Någon skillnad vad för sorts isolatorer man har? Skaderisker? Leder det bra med ström året runt? Och hur är det med synligheten för hästarna egentligen?
Så vad tycker ni? El-rep/band eller järntråd? Dela med dig av dina tankar runt detta, så jag kan komma fram till något vettigt!
Nu har jag börjat kika lite på järntråd istället. Men eftersom jag aldrig har stängslat med detta så kommer det många frågor. Hur är det att stängsla med järntråd? Är det jobbigt? Vad måste man tänka på? Verktyg? Någon skillnad vad för sorts isolatorer man har? Skaderisker? Leder det bra med ström året runt? Och hur är det med synligheten för hästarna egentligen?
Så vad tycker ni? El-rep/band eller järntråd? Dela med dig av dina tankar runt detta, så jag kan komma fram till något vettigt!