Vilket klanteri..

Villasukka

Trådstartare
Ja så här ser det ut på min balkong nu [Bild]. :D Jag och sambon bestämde oss i våras för att hänga upp en vaxduk på insidan av räcket. So far so good, tills sambon fick en snilleblixt och valde mattejp som fästningsalternativ. Valde en snygg blommig variant av duk. Tog en hel dags svärande, svettande och tejpande för att få upp helvetet.

Njöt av att ha en söt blommig balkong hela sommaren. Fast som dom flesta vet och som jag borde ha antagit, så blir det ju oftast vinter efter sommaren.
I höstas var det okej att ha blommor. Lite peppigt sådär. Sedan kom Oktober och blomduken fick hänga kvar. Varför ta bort den liksom, den såg rätt pigg och fräsch ut där den hängde.
November kom dock fort och nu är det snart december och vinter på riktigt.
Blomduken? Den hänger kvar.
Delvis.
Jag gjorde ett halvhjärtat försök att iallafall rycka bort duken. Den fastnade halvvägs. Svor och ryckte tag i tejpen. Den rubbades inte.
Gav upp för det tillfället.

Idag var jag ute. Utrustad med en stor flaska lacknafta, svampar, knivar, spackelspade och kanintofflor. Med en beslutsamhet som hade kunnat döda gned jag, skrapade, ryckte och svampade. Men tejpens långa tentakler klänger sig fast i räcket. Inget hjälper.

Nu balanserar jag på kanten till vansinne och min balkong ser ut som ett slagfält.. Blommorna psykar mig varje gång jag går ut för att röka.
Gör ett litet försök att rycka i tejpen för att se om den sitter kvar.

Det gör den.

Hjälp!

Bifogar två bilder till på dukjäkeln och tejpen. Publicitet kanske skrämmer den till att släppa taget?

img8511v.jpg

img8510w.jpg

Förresten så hävdade en vän att jag ska hälla bensin på skiten.
Det törs jag inte.
Risken är överhängande att jag tänder på!

Sv: Vilket klanteri..

Tyvärr så är föreningens luftintag inte allt för långt bort.. Vilket kanske skulle påverka grannsämjan.
Jag misstänker det iallafall.

Det går inte att skära loss där vid upphöjningarna och på nått vänster dra samtidigt som du tar hjälp av en skrapa eller nått under när du drar/pillar...? Hänger du med? :P

Det är just det. Drar man så tänjs det ut till tentalker som desperat suger fast mot räcket. Skrapan fungerar inte alls, den tar inte ett dugg, klibbar bara fast eller så går det sönder mer så det blir små bitar som sitter fast.. :crazy:

Jag tror aschberg undviker denna del av landet efter att det senast inspelade slutade i yxfight... :D

attans... mm då vet jag inte, men lycka till iaf, hoppas du får bort det!

(en snabb tanke, det blir inte lättare att tabort när de börja frysa ute? Kanske tejpen med fryser då och blir lättare att tabort?)

Värme brukar fungera (kyla gör oftast att det inte går att få loss mer än millimeterstora bitar, något som får mig att balansera på vansinnets brant).

Antingen varmluftspistol eller hårtork.

Kan berätta att tejpen är ungefär lika energisk efter 30 år. Det upptäckte vi när vi skulle ta lös en heltäckningsmatta i ett rum. Den hade tejpats fast på strategiska ställen (vilket fungerat super under alla år) och där ville tejpen vara kvar.
Det var svettigt att få bort allt.

Om du har en skyltmakare i närheten så fråga om du kan få lite "adhesive remover" från 3M eller Avery.
Det brukar kunna ta det mesta om du låter det verka ca 10 minuter.
Lycka till!
/L

En hårtork,det tipset fick jag här på Buke när jag skulle ta bort tejp! Blås lite på kanten,dra,blås lite till på kanten som släppt,dra,osv!

Herregud,det gick som en dans att ta bort skiten!

Tack Buke!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka