Vilket foder?

A

aspartam

Jag har hamnat i den situationen att jag för första gången i mitt liv får välja foder HELT själv. Ingen annan kan inverka eller påverka, som det varit tidigare. Men då blir det givetvis svårare... Vilket foder skall jag välja?
a) Det som blir billigast.
b) Det som passar mitt hö bäst rent kvotmässigt.
c) Det som ger mest fibrer till hästen.
d) Det som passar både hästen och höet.
e) flera av ovanstående.
f) inget av ovanstående, utan någon helt annan orsak.

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Vad har du för värden på höt?? Vad har hästen ätit förr?? Gillar du nån särskild typ av foder?
 
*skrattar* Nej, så enkelt är det inte... Jag har varken hö eller häst just nu, spånar bara... :o
Jag gillar Fibergi Müsli, de flesta fodren från Krafft och vanlig hederlig havre och korn. Plus att jag älskar betpellets. :D
 
jag tycker att du ska ta det du/hästen gillar bäst. och sedan utgå ifrån det med mieraltillskott o så...
 
Jag skulle ta (d).

Man vill ju att det ska passa till höet, men det är ju ingen idé att fodra med något som hästen bara spottar ut. :)
 
Utgå ifrån grovfodret och se vilka alternativ som är rimliga.
Jag skulle därefter välja det billigaste, förutsatt att hästen äter av det.
 
D. Passar det både häst o hö så passar det trol plånboken oxå. Snålheten bedrar visheten så i längden lönar det sig med att satsa på det som är rätt men ev lite dyrare.
 
Det som passar höt utgör vad jag har att välja på. Vad jag sen väljer beror på vad hästen äter och det som sen är kvar får plånboken eller "magkänslan" välja av.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 439
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
12 992
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Vad betyder jobb för dig? Att jobba. Låt säga att du inte rent ekonomiskt behöver jobba mer. Av vilken anledning som kan passa dig- du...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
10 390
Senast: aramis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp