Vilket fästingmedel ska jag ge min katt?

Martina_m

Trådstartare
Snart är det sommar, och då vill jag vara förberedd med vad jag ska göra i fästingfrågan. Jag har aldrig haft katt tidigare och alltså ingen aning om vilka alternativ som finns.

Katten är ett år, kastrerad hane. Vi bor ute i skogen på en gård och han går ut och in som han vill.
Vad använder ni till er katt?

Jag har Frontline på mina katter, eller annat märke med samma aktiva substans, fipronil. Har aldrig haft några problem.
Har det på hunden också.

Jag har också Frontline på mina katter.

Men jag väntar och hoppas på att bravecto ska komma till katter också

Använd absolut inte pyretrinbaseratde medel på katt! De kan få svåra nervskador och i värsta fall dö.. Så ta inte hunden eller hästens medel till katten, köp ett som är godkänt för just katt.

Jag använder frontline på mina katter som får mycket fästingar annars, och det funkar bra. inga reaktioner. Jag använde ett annat billigare medel i likande förpackning men då fick de fästingar ändå. så jag slutade med det.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: MajaKattis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18