Vilket färdigfoder skulle ni välja utav dessa

cactuspower

Trådstartare
Mustang foder, Havens, S:t Hippolyt, Dodson & Horrel och Dynavena.

Havens har jag möjlighet att få levererat så det står utanför dörren om jag så önskar. Mustang har jag väll 1.5 mil till närmsta åteförsäljare, övriga går att få tag i hyfsat lätt i alla fall men är lite bökigare.

Jag har kollat lite och tror åtminstone dessa fodersorter borde ha något alternativ som kan fungera till min häst. Men jag efterlyser ett foder med låg melasshalt eller helt melassfritt, gärna müslifoder eller dyl. Minst 90 i smbrp och minst 9 MJ. Går att väga över ganska lätt åt ena eller andra hållet så det har ej så stor betydelse. Ej pelleterat!

Så vad har ni för erfarenheter av ovanstående fodersorter och vilket rekommenderar ni?

Sv: Vilket färdigfoder skulle ni välja utav dessa

Jag skulle inte välja ngt av dessa dyra, ganska ointressanta foder. Både havre och lusern uppfyller dina behov bättre än de allra flesta av dessa till ett betydligt lägre pris.
Med ditt behov skulle jag ge Lusern eller havre eller Hestekraft. HH

Mustang är inte så värst dyrt?

Jag gillar mustang och även dynavena. För mig avgjorde priset och jag bytte till mustang.

Vilka foder man skulle rekommendera beror helt o hållet på erat grovfoder, eller vad hästen gillar. Ja, vad vet jag liksom? :angel:
Har en ganska kräsen märr :crazy:
Hon äter iallafall Mustang (hon åt det förut) men av nån anledning att jag tyckte det blev lite jobbigt o åka ett par mil till den som sålde Mustang foder.
Sen så blev jag intresserad av Betamix-foder! Men, återförsäljaren bor lite för långt bort. Kanske granne med Martha? :angel:
Nu har ju bonden även Krafft-produkter hemma, då blir det ju lite mera praktiskt att köpa allt på en o samma gång.
Märren gillar Mustang o Krafft samt Hippo.
Nu äter hon Krafft o shettisen, tja han är ju "all-ätare" så han har inga problem.
Bara Dodson & Horrell o Eggersmann som märren inte riktigt ville äta då hon blev lite skeptisk till dessa foder :crazy:

Hestekraft har jag hört talas om,men aldrig gett det till mina hästar.
Tycker att Hippo har väldigt bra priser och Krafft-produkter är inte så jättedyra. Bonden har bra priser på dom.

jag ger mina utav mustang mûslin och jag är jätte nöjd el jag snarare hästarna är nöjd med det fodret. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Vad ger ni till era hästar som blir helt knasiga i bollen av havre, och som dessutom inte dammar? Söker med ljus och lykta efter ett...
2
Svar
30
· Visningar
2 319
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Akvarietråden V