vilket F- bolag ska jag välja??

tezzie82

Trådstartare
jag har min häst försäkrad i s##land nu och jag funderar på att byta till fo##sam som jag har haft förut, men jag vet inte vilket som passar mig bäst :confused:

Nu har jag : liv: 25000kr vet: 50000kr och betalar ca 330kr/månad men då får jag inte ut något för resor och mediciner som förra gången blev en stor summa. självrisk på 1900kr plus 20%. en ersättningsperiod är 150dagar.

om jag skulle byta så blir det samma liv och vet men ett rehabtillägg som ersätter mediciner mm. självrisken är då 2600kr och 10% med en ersättningsperiod på 120dagar. detta skulle kosta ca 310kr/månad.

jag måste bestämma mig denna veckan och jag velar lite... tycker det är så dåligt att man inte får för mediciner där jag har nu. när han skadades så fick jag tillbaka knappt hälften av allt jag lagt ut eftersom det var lång medicinering och bandagomlägg mm.
dom är ju egentligen ganske likvärdiga förutom den delen... jag tog över denna försäkringen när jag köpte honom för ett år sedan.

kom gärna med tips

Sv: vilket F- bolag ska jag välja??

Kolla bara så att du inte får reservationer om hästen redan varit skadad. Min kompis kunde ta rehab tillägget men fick reservationer för hältor och problem som skulle kunna komma utav hälta eftersom den varit halt innan. Vi resonerade som så att oftast om hästen har problem med ryggen så visar det sig i hälta också och då hade hon inte fått ut något på den försäkringen. Är alltid lite svårt att byta förs bolag. Tänk noga igenom innan och prata med Fs handläggare och berätta ev skador och om du kommer få reservation på dem om de skulle komma igen.

jag har ett annat bolag som ersätter medicin och ja det mästa. Jag har hit in tills bara betalat självrisken i alla fall som ligger på 2000 och då ingen rörlig del alls. betalar runt 5500/år men det har det varit värt i år i alla fall då jag har åkt sammanlagt 14 ggr till djursjukhuset med min häst + en hel del vanliga vetrinär besök. Mitt råd är att jämföra fler bolag än bara dessa två.

han fick en sparkskada i februari 2007 som tog ca tre månader att läka. stort sår in till benet. men han har inte varit halt eller markerat efter det. jag berättade detta för den jag pratade med och det blir ingen reservation på det eftersom han är fullt frisk idag. hade det varit en annan typ av skada så kanske det hade blivit det. grejen är den att jag har alla försäkringar i f##ksam och tycker att de var jättebra när min förra häst avlivades. det är ju bara helt sjukt att det inte ingår medicinkostnad :mad: visst jag kan säkert få betala endast självrisk i det bolag jag har men då blir nog premien mycket högre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka