vilket "dominerar"?!

E

evrebellma

vilket \"dominerar\"?!

va ett tag sen ja va ute o tävlade sedan den ny regeln med kavaj/klubbjacka tagits fram! undrar nu hur d är på lokal o regionalnivå, vilket dominerar klubbjackan (annan kort jacka) eller kavajen?!?

isabelle!

Re: vilket \"dominerar\"?!

Där jag tävlat på regional har i princip alla kavaj på sig. Jag tycker själv att det är snyggast.

Jag har nästan uteslutande sett kavajer. Tycker man ska ha det på tävling. Klubbtröja/jacka och dyl. är väl ok på klubbtävling men ute på en regional tycker jag allt att man ska ha kavaj! :crazy:

Fårn lokal tävling o uppåt har ja alltid kavaj....
Tycker att det känns mer som tävling då :p

Jag tävlar regionala tävlingar, och där har i stort sett alla kavaj.
Vilket jag tycker är positivt!

Jag håller med om att det mest är kavajer man ser på tävlingarana. Själv rider jag nästan aldrig i kavaj nu för tiden , jag tycker den nya regeln är underbar! Men som sagt är det ju upp till var och en. Jag rider nästan bara unghästar så då är det ju ändå inte tävling på "riktigt"

Har inte riktigt koll på vilket som dominerar, men själv använder jag kavaj. Utom en tid i livet då jag förlagt den. Visade sig att efter att vi hjälpt några kompisar till mig att flytta med våran hästbuss hade kavajen åkt med i flyttlasset på nåt vis. Glad får man ju vara att den kom tillbaka iaf. :)
Såvitt jag har hört lättade de på reglerna för att det inte skulle vara så dyrt att tävla. Som om kavajen är det dyraste? Om man nu ska ändra på klädselreglerna, hade det inte varit en bra idé att lägga in skydd i kläderna?
/Lady_S

Det finns ju andra anledningar änn kostnaden. Det är mycket skönare att ha jacka över säkerhetsvästen änn kavaj. Väst med kavaj över är hopplöst.

Och det behöver inte bli mindre stil så som vissa skriver. Dottern har en snygg (dyr) jacka som hon tävlar i. Minst lika snyggt som kavaj, men som sagt bättre plats för säkerhetsvästen.

Jag har sett både ock..
men de flesta har nog haft jackor på sig nu under "vinter halvåret" för det är ju tusan ISkallt i ridhusen!
Men jag tycker klart att det är snyggast med kavaj!
Okej även om man har en dyr jacka på sig så spelar det ingen roll..kavaj är ändå mycket snyggare, och det är kanske inte ofta man tävla på hög nivå heller!
Så på hög nivå regionalt och uppåt tycker jag värkligen att man ska ha kavaj under våren,sommaren.

Jag vet faktiskt inte.

Det var en artikel i ridsport nu om detta... De tyckte att de skulle ta tillbaka den där regeln iallafall på regional nivå. Det stod bla att "I regionala tävlingar rider ryttarna om prispengar. Placerade hästar får uppklassningspoäng. Då ska det givetvis också krävas lite stil på ryttarna."

Det är nog lite olika. Jag tror att många tävlingsryttare på denna nivå äger en kavaj och bär den för att de tycker det är snyggt (skulle personligen göra det) En kavaj kostar inte heller mycket om man jämför med vad hästen kostar och vad det kostar att tävla.

Tycker att statusen har sjunkit på tävling utav den här regeln. Numera kan ryttarna se ut precis hur som helst. Jag tycker det är okej på lokal nivå men på regionala tävlingar är ju det hela lite mer offentligt, mer startande, mer publik och uppmärksamhet i pressen.

På dom tävlingar jag är på är det kavajen som dominerar, men jag har sett fler och fler rida i jacka.

Själv rider jag i jacka på klubb och lokal tävling.
När vi hoppar regional så är det kavaj som gäller :D

Dom lokala och regionala ja varit på har klubbjacka och klubbtröja mest dominerat, inte alls så mycket kavajer..

Själv rider ja mest i klubbjacka, tycker det är ganska klumpigt att rida me säkerhetsväst under (fast i morgon blir det kavaj som gäller :crazy: )

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 063
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 351
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar