vilket bettlöst kan ni rek.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare islands_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 768
I

islands_lover

Ska förbi H**Ks på nästa måndag/tisdag, och då har pållen önskat sig bettlöst. Hackamore ska jag inte ha, tycker att skänklarna skaver lite...

har titta på Big horne sidepull, hur är dom i storlekarna? hur är det att rida i dom genete mot hackamore? Hur är dears "mildare" variant, den för 199:-

Sen har jag tittat på B*rjes, dom har BETTLÖST TRÄNS HP för 488:- hur är det?

Sv: vilket bettlöst kan ni rek.

Jag har själv ett sidepullträns som jag dock köpt från en westernbutik, det gick totalt på 1000:- med frakt. Väldigt bra kvalité och dessutom med två rep vilket gör att tränset är mildare.

Om du nu ska köpa från Hööks rekommenderar jag 'sidepullet i läder variant' tror att det ligger rätt så stabilt och är så närma ett träns man kan komma.

Oj :o
Sidepullet i lädervariant kanske inte finns mer, nån som vet?

jo, såg den idag på webben, den är den billigare och mildare enligt butiken

Vilket bettlöst du ska ha ha beror på vad du har för häst. Om den är väldigt känslig passar säkert det i HÖÖKS för 199:-. Själv har jag en känslig herre som jag rider på ett med med rep som jag "vadderat" med ett tjockt nosludd. :)
Ett sidepull ger ingen som helst hävstång utan fungerar endast med tryck i olika riktningar över nosryggen. Har man en hetare häst bör man nog prova med rep och på inhägnat område. Det finns ju vissa hästar det inte alls funkar på.

Annars har jag bara positiva erfarenheter av sidepull då min min pålle slappnar av på ett helt annat sätt en med bett.

vad blir det för skilland på ett vadderat sidepull och ovadderat?

Jag har faktiskt ett tjock fårskinnsludd på mitt sidepull, anledningen är att repen är rätt så hårda, min häst reagerade rätt så starkt på detta i början så jag var tvungen att sätta på ludd för att göra det mildare

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka