Vilket ben ska jag stå på?

Sv: Vilket ben ska jag stå på?

KL
Tro det finns killar som kan stötta dig trots att dom inte är hästägare själva.
Min sambo var/är inte hästintresserad själv, men trots det så har hästantalet ökat från 1 häst till 3 hästar sen vi träffades.
Han möter upp hovslagaren, kör till seminstationen, mockar när jag inte hinner, följer med på träningar. Allt för att ställa upp på mig, inte för att han gillar hästar.

Sälj pojkvännen och köp hästen !

var hittar man en sådan kille?? ;)

HaHa!! Ja, ibland ska man ha tur :)
Påstår inte att det alltid är en dans på rosor, men det är förvånansvärt sällan han nämner något om min tidskrävande hobby...

Jag hittade honom långt in i skogen. Du får väl hänga lassot på armen och knata ut i vildmarken! :)

Tänk praktiskt, såtillvida att du måste värdera alla "ingredienser"; livet, sambon och hästarna. Vad är värt mest och hur kan du få en bra lösning som du själv gillar? Hur ser din framtid ut?

Hästar är en livsstil, och jag tror man måste vara överens för att kunna ha ett fungerande förhållande. Vi var överens från början at sambon skulle acceptera hästen. Det är många år sedan och nu har han en egen, har byggt stallet hemma och är den med e-kort osv osv osv osv. Så här långt in i hästeriet, skulle jag vilja säga att det skulle inte funkat på nåt annat sätt.

Tillägg efter Sandys reflektion: Givetvis måste man inte dela intresse, men jag tror man behöver unna och förstå att den andr* kan brinna för en fritid som man inte delar. Det kan trots allt berika tiden tillsammans, även om den blir lite kortare efter fritidsintresset ...

Senast ändrad av en moderator:

Jag var i samma sits när jag var "ung". Hade häst och tävlade när min blivande make och jag blev ihop. Han försökte i början att vara intresserad men är livrädd för hästar:) Det har varit mycket gråt och tandgnissel igenom åren men vi håller fortfarande ihop. (Firade 20 årig bröllopsdag nyligen). Problemet är mycket att har man ingen egen hobby så hänger man sig mycket på den andra. Man blir svartsjuk helt enkelt. I det här fallet hästarna. Numera har min man hittat en egen hobby som upptar hans tid. Inte ens när jag aviserade att ta en häst till blev det några större protester från hans sida. Om man verkligen älskar varann så unnar man den andra att ha sitt liv sas. Tvingar man den andra att avstå pga egoistiska skäl, som att sitta och hålla handen, då håller det aldrig. Vi lever bara en gång.
Hälsar "Hellre fattig med häst, än rik utan".

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: vtok
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 559
Senast: vtok
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka