Vilket back on track att sikta på?

Shixle

Trådstartare
Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen.
Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer täckad än han varit hos mig.

Jag har en ryggvärmare sen tidigare, eem långa modellen, och tycker väl att den blir varm å skön, har en nackvärmare till mig själv oxå.

Men, tycker inte ryggvärmarn ligger still nog, trots förbygel å maggjord, för att vilja t.ex ha den över natten. Sure, dom säger att den ska användas när hästen står på gången...men det gör dom ju typ aldrig 😅

Fleecetäcke borde ju bli spånigt dirr..hur blir nättäcket? Ger det tillräcklig effekt?
Stalltäcke har jag bara hittat 100g, och det blir alldeles för varmt inne.

Sällan långa ryggvärmarn dyker upp beggat, så då skiljer sig inte den ny å beggat nättäcke så mycket 🤔

Bägge hästarna blir lite spänd å ömmar i ryggen när det typ blåser å så, därav önskan om att låta dom mjuka upp mellan varven.

Tips? Råd? Ge fan i't? 🙈

Liknande trådar

L
Utrustning Jag har en häst med ryggproblem. (Den står under behandling och veterinär är inkopplad på att försöka hitta orsaken men det är en lång...
Svar
8
· Visningar
1 682
Senast: lasseman
·
Utrustning Igår blev jag lycklig ägare av back on track´s ryggvärmare och paddar med kardborreknäppning (snart ägare, har inte betalt än :) )...
Svar
16
· Visningar
1 677
Senast: Carolus
·
C
Utrustning Jag undrar hur ni har gjort ni som har Back on Tracks ryggvärmare...hur ni har använt den...har ni haft den som den är med en gjord...
Svar
15
· Visningar
8 810
Senast: Victovie
·
Hästvård För 1år sen hade min häst back on track på tassarna hela nätterna.. om jag ska börja med det igen, måste hon vänjas in en gång till då...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30