milly
Trådstartare
Lösdrift o fri tillgång på hö = mer eller mindre överviktig ELLER installad och normalviktig?! Jag funderar på att ha min häst på lösdrift nästa vinter men hon kommer garanterat bli rätt "rund" på det... (av fri tillgång på hö, alltså)
Hästen är en nsv brukshäst på 22år (sto) och alltså lättfödd.
Läste att man ska vara väldigt försiktig med att äldre hästar blir överviktiga då det tär mycket på deras leder o sånt. Men för övrigt är ju lösdrift ett jättenyttigt alternativ för min häst! Hennes mage skulle må toppen av fri tillgång också (hon har haft problem med kolik).
Jag är säker på att min häst skulle stormtrivas med lösdrift och tror att jag skulle trivas också. Det verkar va ett suveränt ställe med tillgång till stall vid behov och daglig tillsyn, elvattenkoppar i hagarna, ligghallar, omklädningsrum, uppvärmd sadelkammare, ridhus finns på gården o allt möjligt! 1300kr i månaden bara. (med ALLT)
(ska åka o titta på det snart)
Det enda jag är lite rädd för är att hästen min kommer att "rulla fram"
Hur skulle ni göra??
Hästen är en nsv brukshäst på 22år (sto) och alltså lättfödd.
Läste att man ska vara väldigt försiktig med att äldre hästar blir överviktiga då det tär mycket på deras leder o sånt. Men för övrigt är ju lösdrift ett jättenyttigt alternativ för min häst! Hennes mage skulle må toppen av fri tillgång också (hon har haft problem med kolik).
Jag är säker på att min häst skulle stormtrivas med lösdrift och tror att jag skulle trivas också. Det verkar va ett suveränt ställe med tillgång till stall vid behov och daglig tillsyn, elvattenkoppar i hagarna, ligghallar, omklädningsrum, uppvärmd sadelkammare, ridhus finns på gården o allt möjligt! 1300kr i månaden bara. (med ALLT)
(ska åka o titta på det snart)
Det enda jag är lite rädd för är att hästen min kommer att "rulla fram"
Hur skulle ni göra??