Vilken Wintec är detta?

MaRomer

Trådstartare
Köpte en sadel som skulle vara en Wintec CC hopp 16".

Visst är det en Wintec 16" men är det inte en allround??

30824974.jpg

30824973.jpg

Och vad är det för hoppgjord?

30824977.jpg

30824976.jpg

Senast ändrad:
Sv: Vilken Wintec är detta?

Jo det är en hopp cc, men någon har plockat bort vadstödet, finns väl att köpa löst till?

Sadelgjorden är av märket Three Crown Horseline, ett av de få budgetmärken som jag faktiskt upplever som bra och framförallt prisvärda :)

Nix, det är ingen allround, det är en 500cc

Allround-sadeln ser ut såhär:
w_allr_cair_600.jpg

Jo det är en hopp cc, men någon har plockat bort vadstödet, finns väl att köpa löst till?

Sadelgjorden är av märket Three Crown Horseline, ett av de få budgetmärken som jag faktiskt upplever som bra och framförallt prisvärda :)

Ok. Ja jag tyckte det fattades stöd:/ Är min ponny som ska ha den som är utlånad på foder. Så jag sa till de att de fick köpa extra stöd om de ville ha det!

Ok för jag fick 2 sadelgjordar med. Bla denna och en svängd med 3 D-ringar. utan märke på. Och de sa att den ena kostade 1000kr ny??

Måste vara bilden som luras, jag hade tidigare en 500 cc hopp men den var alldeles för svängd för min häst.
Nu har jag efter mycket letande köpt en wintec allround och den är mkt rakare och passar min häst perfekt trots vita järnet i :)

Är det bilden som lurar en, eller är allrounden mer åt det svängda hållet?:)

Loppz - Ägaren av wintec 500 cc

o de sadlar jag haft o provat har varit tvärtom om, cc är mkt rakare än allround modellen.

o de sadlar jag haft o provat har varit tvärtom om, cc är mkt rakare än allround modellen.

Konstigt att det skiljer sig så mycket då.
Har provat flertal allrounder och hopp men hoppen funkar verkligen inte på
min då den är för svängd.

Jag har hört att sadeln blir mer svängd ju vidare järn man har i. Kanske är så. Eller det var nog inget, ni har säkert samma järn i allrounden som hoppen ^^

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
622
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Litiabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka