Vilken typ av Chaps använder ni helst!

L

Lassi

Jag är nyfiken på om chaps fortfarande används av er som inte rider koklasser. Vilka modeller skulle ni vilja ha, shootgun, batwing eller chinks. Ska det vara starka färger eller klassiskt sand, brun, gul eller svart. Åsså var det det där med fransar, gillar ni det? Hur tänker ni om användandet, ska de räcka hela livet eller tills man vill ha en ny färg. Hoppas någon vill dela med sig angående sitt chapsanvändande.

Häls. Lassi

Sv: Vilken typ av Chaps använder ni helst!

Dom flesta dom rider ridklasser på högre nivå har chaps. Jag tycker det blir mycket snyggare! Själv har jag showchaps, svarta i mocka med långa fransar. Färg beror helt på vilken häst man rider. Jag hade ett par sandfärgade först, men insåg att det inte alls var snyggt på min palomino...

Så; I ridklasser gillar jag showchaps, gärna svarta, som är figurnära och prydliga!
I kosseklasserna är det snyggt med bruna chaps med sandfärgade detaljer, gärna lite fransar och stora, chinks är också snygga!

Så chaps är ett stort JA! för mig! Ett måste för att få till en riktigt snygg outfit!

Har du ett par tävlings chaps och ett par till vardags? Det var länge sedan jag var ute på några tävlingar, men skulle du säga att svart fortfarande är den mest populära färgen? Jag snokar mest för att få ett hum om vad som är mest gångbart.

Jag har bara chaps på tävling, hemma rider jag utan :) Det är nog svart som går mest skulle jag säga, i alla fall i ridgrenar! Inom kosse är det mest brunt!

Ett par bra chaps skall hålla hela livet.
Min gammle mocka bat wings med Rattle Snake Fang Marks börda gå ett tag till.
Az

Jag har chinks som används vid risk för regn eller blåst i vardagen. Har även haft dom på tävling ibland. Dom är gulbruna med mörkbruna fransar och detaljer.

Jag gillar chaps öht, mest för att det är bekvämt i vardagen men det är även jädra snyggt till tävlings-outfiten. Gillar många olika varianter, med det jag gillar met är kontraster i färgerna, fransar, bra passform.

Tja, det är ju inte så många som använder chinks i Sverige men jag kan tycka de är bra på sommaren. Kul att du gillar lite färg (HelenaT). Att de flesta föredrar showchaps i svart spalt med dragkedja kommer ju inte som någon överraskning (det är ju också väldigt snyggt). Fast jag tror nog att Arizona är ganska ensam om att använda Batwings i Sverige, de flesta vill inte sticka ut. Kul att det kommer in lite svar. Hoppas fler hör av sig, det här är lite av en marknadsundersökning som ni kanske förstår.

..jag hade och anvande mina batwings en hel del... skitbra nar det regnade, eller om man verkar hastar eller... ;) saknar dom men vet att dom ar i trygga hander... morkbruna med ljusare detaljer.

Hade shotguns som showchaps, nagot modifierade for att fa plats med knastod under utan att for den delen visa att de fanns dar, vinroda. Tycker svarta ar sa forbaskat tradigt... beige ar snyggt daremot. Ser garna mer farg o monster i sverige!! ;) allt maste inte vara vitt, blatt, beige o svart.... :angel:

Har anvander vi inte nagon form av chaps dock... kommer inkopas ett par chinks nar ropingen kommer igen (sa jag slipper hora gnallandet om blamarken pa benen) at maken, sjalv vet jag inte riktigt om och vad jag koper.. om det blir nagot i ar o.h.t. Men det blir nog ett par shotguns iaf....

Visst kan jag tycka att vi svenskar nån gång kunde balla ur lite och använda mer färger. Det är ju lika med sadlar, svart eller brunt när det gäller engelskt och natur när det gäller western. Faktum är ju att ingen vill sticka ut. Om man kollar på rodeo gubbarna i USA så har ju dom helvilda chinks. Kanske är det så att vi inte vill bli förknippade med rodeo helt enkelt. Fortsätt gärna att skicka in ideer och berätta om era chaps vanor.

jo.. men lixom, aven pleasureryttarna har har ju roliga farger pa chapsen, vad sags om neongront? ;) Det ar ju inte bara vara roliga rodeogubbar... for att inte tala om tjejerna som tavlar i b-race eller polebending! Dar kan vi snacka fargklickar! Det hade varit himla roligt att se lite sadana trender komma till sverige :D

Tips på Turkosa showchaps,
hittar inga, utom en sida där man kan få vilken färg som helst, men
de kostar 3500:- o då är det riktigt läder, vill helst ha konstläder då
de är mjukar o kan tvättas.

nu blir jag sakert forvandlad till en liten voododocka.. men varfor testar du inte att gora sjalv? :) Tar val lite tid, men finns en del bra basmonster dar ute i varlden.. har kommit pa att jag ska gora't sjalv, nar det blir dags for det..

Hahahahaha.... det verkar vara en sjuka som gar det dar med att inte vara polare med symaskinerna :) ultrasuede verkar mer anvant har over an "Dar himma" sa kanske om du kollar runt lite pa amerikanska sidor? (tom testa e-ay.. har faktiskt sett turkosa chaps dar forr, men det var ett tag sen..)

Barnstorlekar hittar jag men inte vuxen men bara fortsätta att hålla ögonen öppna så kanske man har tur.

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 803
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka