Vilken tid skulle ni vara på tävlingen?

Mirabella

Trådstartare
Ska vara med i en klass där jag startar sist av sammanlagt 80 ekipage (alla kategorier) Jag har en D-ponny och det är 44 stycken D-ponnyer sammanlagt.

Jag kan inte vara där när klassen startar för att gå banan innan eftersom jag då kommer få vänta flera timmar innan jag ska starta utan tänkte försöka gå den i höjningen vid D-ponnyerna. När tror ni det är ungefär? Sånt här är ju jättesvårt att räkna ut...

Tävlingen börjar 9.00, inleds med en klass på 61 startande. Sen börjar min klass och där är det alltså 36 stycken innan D-ponnyerna. När skulle ni vara där?

Sv: Vilken tid skulle ni vara på tävlingen?

Brukar räkna med 2 minuter per ekipage, beror lite på vilka arrangörerna är också.

Sv: Vilken tid skulle ni vara på tävlingen?

Har varit med om allt mellan 20 och 40 ekipage i timmen så det beror ju väldigt mycket på arrangören.
Sen skulle jag väl försöka ta med i beräkningen hur trafiken ser ut. Åker man senare så är det ju i regel mer trafik.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama