Vilken tid in?

D

Djur92

Hur gör ni andra som låter era katter vara ute på dagen men vill ha dom inne på natten, vilken tid tar ni in dom?

Sv: Vilken tid in?

Hur gör ni andra som låter era katter vara ute på dagen men vill ha dom inne på natten, vilken tid tar ni in dom?

Mina går ju in och ut hela tiden, men vid sju- åtta stänger jag kattluckan. Jag vill ha koll på dom när jag inte är ute själv.

På sommaren springer dom ut och in som dom vill. De jamar när dom vill in eller ut och jag öppnar dörren (är lärare med sommarlov i två månader). När vi går och lägger oss kallar vi in dom. Resten av året så släpper vi in dem när vi kommer hem från jobbet vid sex-tiden så får dom mat och sen kanske de hinner ut en sväng till innan vi går och lägger oss och kallar in dem igen. Sen brukar dom tyvärr vakna 03.00 och vill ut igen (vi är ju väldresserade ägare). Annars är dom inne tills vi vaknar.

Vi har ingen spikad tid som hon ska vara inne, men absolut innan det börjar mörkna. Vill ha koll på henne och veta vart hon är även när jag inte är ute.

Min katt går ute på sommaren på dagarna och då tar jag in honom när det börjar skymma då jag är rädd för räv. Allt mellan 20-22 beroende på när på sommaren det är.

Min dam går ut runt 6 på morgonen, kommer in och äter en sväng runt 16-17 sen ut en stund igen. Brukar kalla in henne runt 22 tiden så får hon vara inne natten. Hon har reflexhalsband men det känns endå säkrast så.

Ja, våra kommer alltid när vi kallar. Någon gång har de inte kommit men man har hört dom jama på avstånd och då har man hittat dom uppe i ett träd eller något..

tack för era svar

Hur gör ni när de e dåligt väder, te x regnar släpper ni ändå ut era katter?

Jag som bor på en gård har katthål in i både logen och stallet som kattorna nyttjar. På logen har vi ett trädgårdsmöblemang med kuddar och filtar på och där brukar kattorna sova, så det är ingen fara på torpet när de regnar. De vill hellre ut än att stanna inne och tråka som oss människor..

Ända gångerna vi vill ha in dom är när det stormar mycket samt när bonden som har fälten närmast ska slå slåttern, vill ju varken ha mosade eller hackade kattor..

Senast ändrad av en moderator:

Jag kallar in mina när jag går och lägger mig, om de inte velat komma in innan dess. (De brukar sitta på trappräcket och krafsa på yttre dörren då, sommartid när bara yttre dörren är öppen hör jag dem, annars så gåår jag ju in/ut till stallet, med hundar etc, och ser dem då).

Blir det skitväder vill de oftast komma in och återfinns vid dörren, om inte så endera trycker de i skydd och får kallas in, eller så låter jag de vara tills jag lägger mig, det går ingen nöd på dem.

Ska jag åka bort t ex, så kallar jag in dem innan jag åker bara.

mina katter vill absolut inte vara inne på natten utan de går ut en sväng på eftermiddagen och kommer sedan ev in en stund vid åtta kanske och äter. Sen går de ut igen, det är helt omöjligt att försöka hålla de inne.
De kommer sedan in vid 6-8 tiden på morgonen!

En katt kallar man inte in, den kommer när den vill gå in.

En katt kallar man inte in, den kommer när den vill gå in.

Det beror på det. Siameserna kallas in. Som en hund. Stallkatten däremot, hon gör som hon vill.

Siamesherrn inte bara kommer på inkallning btw, han apporterar med ;)

Så nog finns det katter man kan kalla in.

Sommartid så går de in och ut som de själva vill, har kattlucka. På vintern brukar vi låsa luckan. Är lillkissan i närheten så tar vi med henne in när vi varit till hästarna för natten. Den stora får komma in bäst han vill. Är han ute låser vi bara luckan åt ena hållet så att han kommer in, är han redan inne så låser vi åt båda hållen. Man vet aldrig om man får oväntat besök. :angel:
Luckan öppnas vid 6-tiden på morgonen. Det kan hända att vi måste släppa ut grabben vid midnatt annars står han och slår i kattluckan tills vi öppnar. :cool:

Är katterna inne tidigare och det redan är mörkt ute så kan vi låsa, men släpper som sagt ut den stora om han vill ut, den lilla håller vi kvar inne.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka