Vilken tandkräm till hund?

bettysmatte

Trådstartare
Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
 
Använder denna, den fungerar väldigt bra.
 

Bifogade filer

  • IMG_2104.jpeg
    IMG_2104.jpeg
    34,6 KB · Visningar: 16
Tack! Borstar du tänderna också, eller stryker du bara ut tandkrämen på tänder och tandkött som det står i beskrivningen?
Stomodine ska användas precis som du skriver, att det ska strykas på tandkött efter tandborstning. Men går säkert fint att borsta med den också, dock har den ingen direkt god smak vilket kan vara en fördel vid tandborstning.
Jag använder mig oftast av Virbacs Enzympasta som smakar kyckling (eller om det var lever). Hundarna tycker att den är god och vill gärna slicka från tuben som belöning.
 
Stomodine ska användas precis som du skriver, att det ska strykas på tandkött efter tandborstning. Men går säkert fint att borsta med den också, dock har den ingen direkt god smak vilket kan vara en fördel vid tandborstning.
Jag använder mig oftast av Virbacs Enzympasta som smakar kyckling (eller om det var lever). Hundarna tycker att den är god och vill gärna slicka från tuben som belöning.
Stomodine har köttsmak 🙂 Min hund älskar den, tandborstningen är dagens höjdpunkt.
 
Jag har också enzymtandkrämen. Borstar varje kväll. Ena hunden älskar det, andra hunden ser det som mild hundmisshandel. :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
415
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
5
· Visningar
277
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp