Vilken "sten"?

M

Mirus

För ett bra tag sen var jag i ett rehab stall för trav och galopphästar. Där fick alla hästar en slags fodersten (såg ut som en stor mineralbalja/mineralsten) när dom kom. Vet inte vad den innehöll, men de fick den för att balansera upp magen och mot magsår (vilket de flesta ansågs ha).

Någon som har någon aning om vad det kan vara för något?

Sv: Vilken "sten"?

Basiblock?

En melassinblandad produkt med odeklarerat innehåll som bl.a. "får gamla hästar att springa"? :cool:

Hm...ja jag minns ju inte alls namnet på "stenen" tyvärr. Får se om jag kan googla fram en bild på den.
Men jag har svårt att tro att de fick något med odeklarerat innehåll i det stallet.

Tillägg:
Hittade lite trådar här på buke via google och lyckades hitta innehållsförteckning m.m. Det verkar vara den produkten jag tänkte på.

Senast ändrad av en moderator:

Ja jag vet inte. Var några år sen jag såg det stallet och tråden jag hittade var rätt gammal också. Men de säljs fortfarande iaf.

Här är en gammal tråd om det: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=545374

I det stallet vill jag minnas att hästarna fick det när dom var nyanlända för att få ordning på stressmagar.
Men jag är verkligen allt annat än påläst om ämnet och det verkar finnas väldigt skilda meningar om produkten.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 515
Senast: Freazer
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?