Vilken sorts mineraler?

YorkWann

Trådstartare
Vilka mineraler/vitaminer tycker ni hade passat till denna foderstat? Tycker jag har letat, men inte hittar något som är optimalt, vill ju helst bara ha en fodersort till...

analysen ser ut såhär iaf,

Smrp 36 g/kg foder
MJ 8,3
Kalcium 2,5
Fosfor 1,3
Kalium 11,9
Magnesium 1,1

Sen får han green power lucerne, åsebro lucerne pellets och soja. få upp fosforn, selen och magnesium, vilket är det mest optimala mineralfodret till denna foderstat?
 
Sv: Vilken sorts mineraler?

Jag fick ihop min foderstat med kra**ft minervit, hade liknande värden som dina. Inte riktigt, men prova och räkna med dem och se var du landar! Jag behöver ge 150 g/dag för att få ihop det.
 
Sv: Vilken sorts mineraler?

Vad bra att du fick ihop det! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: mackan
·
Foder & Strö Fick skriva för hand då jag inte lyckas lägga till bild. ....................kg foder.........kg torrsubs TS ..................... 81...
2
Svar
23
· Visningar
8 959
Senast: Newbee
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 612
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Hjartagna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp