lakrits
Trådstartare
För en tid sedan skrev jag att vi trodde våran son hade ADHD.
Vi träffade psykolog men hon tyckte inte det behövdes någon utredning då vi själva hade lyckats med en klar förbättring med hans uppförande och skolarbete.
Han har vissa drag av ADHD men inte så de tycker att han behöver ha någon klar diagnos.
I går var vi på utvecklingssamtal och allt var sååååå bra.
Han är jättduktig i engelska, matte, svenska men tycker det är jobbig att skriva.
Varför vet vi...han skriver sina bokstäver på sitt sätt,,,formar dom inte som man ska,,,och då blir det ibland inte alltid så bra.
Det syns ju vad det är för bokstäver och så men ibland skenar det iväg.
Han får möjlighet att skriva på datorn istället när det är långa stycken som ska skrivas och han tränar på välskrivning.
Man har sagt till oss att barn som skriver på sitt sätt kommer så småningom på det "rätta" sättet och ändrar sig allteftersom så jag tror han kommer fixa detta till slut.
Det kändes så skönt att höra att allt fungerade.
Visst,,,koncentrationen är inte alltid på topp men det är bättre än förut.
Han bråkar inte lika mycket och kommer väl överens med sina klasskamrater.
Åh,,,,vilken kille vi har
Vi träffade psykolog men hon tyckte inte det behövdes någon utredning då vi själva hade lyckats med en klar förbättring med hans uppförande och skolarbete.
Han har vissa drag av ADHD men inte så de tycker att han behöver ha någon klar diagnos.
I går var vi på utvecklingssamtal och allt var sååååå bra.
Han är jättduktig i engelska, matte, svenska men tycker det är jobbig att skriva.
Varför vet vi...han skriver sina bokstäver på sitt sätt,,,formar dom inte som man ska,,,och då blir det ibland inte alltid så bra.
Det syns ju vad det är för bokstäver och så men ibland skenar det iväg.
Han får möjlighet att skriva på datorn istället när det är långa stycken som ska skrivas och han tränar på välskrivning.
Man har sagt till oss att barn som skriver på sitt sätt kommer så småningom på det "rätta" sättet och ändrar sig allteftersom så jag tror han kommer fixa detta till slut.
Det kändes så skönt att höra att allt fungerade.
Visst,,,koncentrationen är inte alltid på topp men det är bättre än förut.
Han bråkar inte lika mycket och kommer väl överens med sina klasskamrater.
Åh,,,,vilken kille vi har
Senast ändrad: