R
RedHotChili
På vilken sida brukar man säga att hästen ska stå när den åker själv i en transport? Eller spelar det någon roll? Kommer inte håg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror knappast att mellanväggen håller om hästen skulle "dingla" på den. Jag håller fortfarande på vänster sida, då minskar ju risken att man kör av vägen från första början.snofflan skrev:Då får jag väl vara den som står ut i mängden. Jag har nämligen alltid fått höra att man ska ha hästen på höger sida. Detta i fall man råkar köra av vägen så att hästen inte ska hänga och dingla över en mellanvägg. Om man kör två hästar, en större och en mindre, så ska den större stå på högersidan för att inte krossa den mindre ifall man kör av vägen. Detta är i alla fall vad jag alltid hört och det jag själv känner är mest logiskt.
MaLu skrev:Jag tror knappast att mellanväggen håller om hästen skulle "dingla" på den. Jag håller fortfarande på vänster sida, då minskar ju risken att man kör av vägen från första början.
malu
MaLu skrev:okej, jag har uppfattat ditt budskap. Det bästa är ju att hålla sig på vägen såklart och jag tycker fortfarande att risken minskar om man har hästens tyngd bort från väggrenen. Det är ju trots allt 5-700 kg som "håller emot" eller om hästen står till höger -hjälper till att kasa ner i diket.
Lasta två hästar gör jag aldrig så jag har inte funderat på men det tror jag kan bli sak samma vem som krossar vem. -ställ den mest värdefulla hästen till vänster då så att den inte blir krossad, om man nu kan värdera sina hästar på det sättet...
malu