Vilken ras skulle passa mig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Är 155-160 cm vikten ligger på knappt 40kg..Gillar ponnyer :)

Welsh, Connemara, New Forest, Korsningsponnier, Svensk Ridponny m.m. m.m. =) Finns massvis med trevliga ponnier!!!

Hejsan!
Jag måste ju slå ett slag för den bästa rasen osm finns... Nämligen Haflingern! Dom är snälla, söta, användbara, tuffa, friska, trevliga å alldeles underbara! :bump:

Lycka till!

//Camilla å Maxi

Välj din vän efter personlighet och var öppen för förslag,lås dig inte vid en speciell ras..
Det är mitt råd :)

Bara för att det är den speciella rasen som man ville ha behöver det inte funka ihop mellan häst och ryttare.
Man ska trots allt dela mkt ihop med sin häst så det bör ju funka sinsemellan :love:

Lycka till i jakten på din vän.

Nu måste jag hålla med Cämz, en haflinger ska du ha såklart! :) :love:

Det beror som någon ovan sa helt på vad du vill med din ridning... Vi har russ till allt... :)

Hade jag varit dig så hade jag skaffat en lite smäckrare ponnyras. Själv väger jag knappt 40 kg och är 169 cm lång. Jag har en C-ponny på foder, min ben är ganska långa med det är det ända. Nästa år ska jag byta till stor D-ponny eller liten häst. Själv älskar jag New forestponnier som lämpar sig för allt och Svenska halvblod med lite eller mycket fullblod i.

Men man ska inte stirra sig blind i en speciell ras. Eftersom jag inte är så stark, mina ben är bara ben så dras jag till hästar av den lättare modellen.

Hlsn Elisabet :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 715
Senast: ameo
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2