Vilken ras ska jag satsa på?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare IvanaIvanFrances
  • Startdatum Startdatum
I

IvanaIvanFrances

Jag har hitills varit övertygad om att det avelsto jag ska köpa till våren skall vara en Frieser,men nu har jag läst lite mer om dem och upptäckt att de har en del svagheter tex de kan få eksem.

Så nu skulle jag behöva lite ideer från er här på buke vilken ras som kan tänkas vara den rätta för mig.

Det gör inget om det är en "dyr" häst för det är vad jag tänkt mig från början ( hade ju tänkt mig ett Ster sto från Holland eller Tyskland)

Jag skulle bli mycket tacksam om ni kan komma med ideer.

Elisabeth

Sv: Vilken ras ska jag satsa på?

Varför inte en P.R.E :love: Den underbaraste ras jag vet :angel: :angel:
Lite partisk kanske har stallet fullt !!!
men kan bara säga att dom är underbara !!

Sv: Vilken ras ska jag satsa på?

Om du gillar Frieser är det nog inte alls någon dum idé att titta på P.R.E. (Andalusier) eller Lusitano (vilka är mer eller mindre samma ras, bara olika stamböcker). Dessa raser har mycket gemensamt rasmässigt (och inte minst den historiska bakgrunden) med Frieser. Vilken ras du ska välja beror ju på vad du själv vill åstadkomma. Vad det gäller eksem kan detta kanske också bero på olika linjer, är inte så insatt i just detta. Kontakta avelsföreningen och diskutera med dom.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 691
Senast: em-pirre
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 045
Avel Jag fick lite funderingar runt avel på korsningar efter ha läst arab/frieserkorsningstråden. Vilka vackra hästar! :love: Jag är helt...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10