Vilken matkasse tycker ni är bäst? (Utbruten från Tittar in i ditt kök, del 21)

Diabetikern

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.

Nästa vecka är det min matvecka igen och då var det det här med att sammanställa en meny...

Funderar på att prova en matkasse för lite nya recept/inspiration (går att göra när det bara är jag och sambon) men vilken ska man ta? Coops? Icas? Citygross? Linas?

Någon som har koll och testat?

Senast ändrad av en moderator:
Nästa vecka är det min matvecka igen och då var det det här med att sammanställa en meny...

Funderar på att prova en matkasse för lite nya recept/inspiration (går att göra när det bara är jag och sambon) men vilken ska man ta? Coops? Icas? Citygross? Linas?

Någon som har koll och testat?
DN (tror jag att det var) gjorde en jämförelse nyligen. Om jag minns rätt var det väldigt lite grönsaker och inget vegetariskt i Citygrosskassen, men bättre balans i Matfrid och Mathem, tror jag. Men googla testet!

Jag har testat linas vegetariska kasse vid ett par tillfällen. Det var väl bra, men följde vi recepten blev det platt och smaklöst.
Men en del rätter har vi kryddat upp och använder fortfarande.

Jag har testat linas vegetariska kasse vid ett par tillfällen. Det var väl bra, men följde vi recepten blev det platt och smaklöst.
Men en del rätter har vi kryddat upp och använder fortfarande.

ja det är lite så jag tänker. Testa en matkasse för att få lite inspiration och prova nya rätter. Tar ju en del tid att planera in middagarna och inhandling. Vet bara inte vilen jag ska välja.

Jag och sambon äter det mesta (hans barn gör det inte så ingen ide att prova matkasse då) enda kravet att det ska vara laktosfritt och det har ju alla som jag kikat på. :)

Inte lätt det här.

Jag har alltid fördragit CityGross olika matkassar. Svenskt kött i de med kött, alltid fått bra råvaror och recepten är enkla.

Kanske väl basic för vissas tycke men jag vill inte ha massa ”krusidullmat” med ingredienser som jag har svårt att hitta på nya rätter av. Det är inte alltid jag gör enligt deras recept utan lattjar ihop något eget med ingredienserna :)

För mig är kitchenwiz fullständigt överlägsen, men den finns ju bara runt Göteborg så det kanske inte är ett riktigt bra svar.

Jag satt senast idag och funderade på att beställa en matkasse för typ nästa vecka. Men jag blev inte jätteimpad av recepten i någon kasse för nästa vecka sådär. Har ju en kinkig sambo och en ännu kinkigare dotter jag måste ta händyn till..

Årstiderna! Linas är för dyr och varierande kvalitet på råvarorna. Citygross är lite trista recept tycker jag.

Årstiderna! Linas är för dyr och varierande kvalitet på råvarorna. Citygross är lite trista recept tycker jag.

Årstiderna? Vart kan man hitta det?

Har inte kommit till skott och beställt någon kasse än. Kikade på Coops då deras meny verkade vara något som skulle kunna passa oss.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 364
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
30 801
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
786
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama