vilken mardröm..

videnlis

Trådstartare
vår valp 15 veckor började torsdagen med att spy..han spydde o spydde,allt han åt kom upp.på eftermiddagen fick jag veterinärtid, de röntgade och ultrade,såg kufiskt ut enligt dem,han fick vätska under huden, och vi blev hemskickade med att det inte är okej att operera när man inte ser ordentligt vad som är felet. han hade ätit papper,trodde detta var problemet.
han fick risinolja,men han spydde upp allt det oxo o fortsatte att spy med jämna mellarum hela natten..på morgonen ringde jag och meddelade att vi kommer in med en gång,stackars liten var ganska slut vid det laget..nya röntgenbilder,och ingenting konkret ännuheller..eftersom han var synbart medtagen opererades han och de hittade en strumpa..tur att de nu ändå hittade nåt,nu är han på bättringsvägen, ynklig och gnäller,men piggare och på gång ändå..
vilken mardröm, jag sov inte på hela natten av oro..de sade dock att eftersom föremålet som fanns i honom,inte var nån sten eller annat vasst kunde man vänta tills nästa dag..
nu ska vi ta försäkring...det kan löna sej.
lilla guldklimpen :heart
(nu gäller det att se till att varenda strumpa är utom räckhåll..en av våra tidigare hundar har oxo ätit en strumpa som valp,men den kom ut som den skulle..)
 
Sv: vilken mardröm..

Skönt att det hela löste sig! Mmmm, kan vara bra att ha försäkring.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp