Vilken klädsel enl. TR?

H

Horse-lover

Heejsan! Ska tävla min första "riktiga" tävling om nån vecka och undrar om någon vet vilken kädsel som gäller i lokal ponny hoppning? (KM) Beskriv hela klädseln!

Kram fanny

Sv: Vilken klädsel enl. TR?

Godkänd hjälm, ridbyxor, ridstövlar, jodphurskor, chaps utan fransar, ridkavaj eller fritidsjacka eller klubbtröja under det polotröja, ridskjorta eller plastrong..... typ.... läs i TR där står det vad du får och inte får ha.....

Godkänd hjälm, ridbyxor, ridstövlar, jodphurskor, chaps utan fransar, ridkavaj eller fritidsjacka eller klubbtröja under det polotröja, ridskjorta eller plastrong..... typ.... läs i TR där står det vad du får och inte får ha.....

Tack så mkt. men äre ok att ha bara en vit polotröja?

Vill bara lägga till en sak.
Säkerhetsväst .. Är det inte så att man måste ha det på ponnytävling? :)

Vill bara lägga till en sak.
Säkerhetsväst .. Är det inte så att man måste ha det på ponnytävling? :)

Som miss_H skrev så är det bara i fälttävlan. Och låt oss alla hoppas att det aldrig blir tvång på säkerhetsväst på tävling. För huu så obekvämt det är och usch så orörlig man blir.

Tack så mkt :D

Men vaddå.. får man inte ha vit popotröja utan något utanpå? :S

nej, fritidströja/jacka (el kavaj då) ska man ha åxå

och jackan/tröjan får inte ha luva

fast på vissa km är det inte lika noga, vi behöver inte ha något mörkt ovanpå.. FRÅGA så får du veta:p

fast på vissa km är det inte lika noga, vi behöver inte ha något mörkt ovanpå.. FRÅGA så får du veta:p

nu gällde ju frågan vad som gäller på lokal hoppning :smirk: jag vet mkt väl att arrangerande klubb kan göra avsteg från TR i vissa avseenden på klubbtävling...

f`låt:crazy: men nu har man lärt sig något nytt:D

Inte för att vara så negativ, men... :smirk:

Om det är din första tävling så kanske det inte var så länge sen som du tog grönt kort och där lärde du dig väl ändå vilken klädsel som gäller? :confused:

För att minska risken att göra fel så vore det ingen dum idé att införskaffa TR! :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?