Vilken Kamera?

Luchador

Trådstartare
Någon av mina vänner som är duktiga på kameror?
Jag tänker köpa ny, för att kunna filma och fota hästar, till tex salu filmer etc. Förslag? Max 3000 kr...

Har funderat på följande:
Panasonic Lumix DMC-FZ72
Canon EOS 1200D
PANASONIC LUMIX DMC TZ60

Är nån av dom bra? Med bra kvalitet på filmning? Både inomhus o utomhus?
 
Personligen föredrar jag Nikon (har en D5200) men min kompaktkamera är faktiskt en Canon (Ixus 1000HS) och den är jag också nöjd med.

Det bästa är att googla efter tester. Cyberfoto har väldigt bra tester och framförallt testar de kameror i alla prisklasser.
 
Om du går in på cyberphoto och väljer att visa efter terstresultat så kan du i princip välja vilken du vill som fått guld eller silver och du kommer garanterat känna dig nöjd, med bildkvalitén. Hur kameran känns i handen, hur knapparna sitter, osv (vilket påverkar mer än man tror) kan man aldrig läsa sig till, sådant måste man åka till en butik och känna efter :)
 

Liknande trådar

Fritid Har haft min canon 1000D sen urminnes tider och varit jättenöjd. Men inser att det verkligen har kommit till åren och gissar att det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 985
Senast: voltis
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 317
Äldre Min Samsung Galaxy SIII Mini har börjat lägga av nu efter sisådär 1 år, så jag är i behov av en ny mobil... Problemet är bara att det...
Svar
5
· Visningar
684
Senast: Hedinn
·
IT & mobiler Jag tänkte önska mig en digital videokamera i julklapp, men jag vill gärna kunna ange specifikt vilken det är jag vill ha så den lämpar...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp