vilken j-vla dag...

Bewildered

Trådstartare
Var gamle surkart somnade in i morse.

22 ar gammal (eller 21... det divideras om det i familjen). Det ar ratt konstigt... ingen mer Blue som springer runt. Aldrig mer fa svara over "gammelhunds andedrakt" och mata honom med mintgodisar... :cry: en era har tagit slut. Han somnade in med sina flickor hos svarfar, glad och full av charm till sista timmarna. Gick lungt och fint sager dom, vi var inte dar...

for det var Kaisers rontgendag...

vilket gick bra. Han at inte upp veterinaren, utan utdelade talmodigt pussar medans hans ben blev rakade (japp.. vi fick kora spruta i bada). Ja... han till och med pussade pa veterinarassistenten nar han fick sina sprutor. Vilken hjartehund...

vilken j-vla dag...

Sv: vilken j-vla dag...

So sorry (((hugs))) Vilken stjarna Kaiser ar:laugh: Mandy pussas ocksa pa alla som ger sprutor eller rycker och drar i henne. Hon alskar att ga till vetten.

kan inte beskriva hur nojd jag ar med honom.... vi ar ju inte i stan sa ofta, men han var verkligen en stjaaarna idag. Bara lite morr innan han somnat ordentligt nar de flyttade runt honom pa rontgenbordet.... da fick matte faktiskt ga ut och ga runt huset en stund. Min "lille" trooper (42 kg och da ar han anda lite for tunn!) skulle ga till matte innan han var riktigt vaken... da blodde mammahjartat kan jag ju saga...

trotts att jag varit ett enda knippe nerver idag sa var han verkligen skitduktig! Battre trost an Kaiser hade jag inte kunnat fa... och massa berom fran vet och vet ass for att han var sa valhanterad och trevlig.

riktig bergodalbane dag... nu nar jag borjar landa lite ar jag jakligt trott.

:cry: Så sorgligt att läsa.

Blev herrn verkligen 22 år - då måste han ändå varit en riktigt stålvovve! :bow:

Beklagar sorgen.

Men 22 år gammal?! Enligt rekord boken tror jag att världen äldsta hund är 21 ( som nu lever)

Ptja, jag träffade bara idag två helbröder ute på promenad. Arton år gamla och fortfarande med spring i benen... någon slags terrier/bc. Har ytterligare två bekanta med terriers som slutat sina liv runt de tjugo.
Varför skulle folk generellt rapportera in att deras hund blivit gammal, och Var i så fall?

Och on topic till TS - Beklagar sorgen, men grattis att spolingen uppför sig så väl!:love:

Ja.
Blue blev 21 eller 22. Fodd och uppvuxen med min make.

Nej, det finns inga reg papper eller datum stamplade bilder - han var en blandis.

Arligt talat.

FUCK YOU.

JA sa gammal blev han, TACK for att ni respekterar sorgen i en familj som forlorat en hund som varit med dom i vatt och torrt sa j-vla lange.
Verkligen schysst assa.......

:cry: Så sorgligt att läsa.

Blev herrn verkligen 22 år - då måste han ändå varit en riktigt stålvovve! :bow:

Det var han... en valdigt speciell och rolig hund, som larde sig "high five" fort.. och garna high fivade mig sa hart han kunde om jag var langsam med hans godisar...

Han forsokte till och med kora bil i sin "ungdom"... det gick inte sa bra, men den trasiga bilen har vi kvar :angel: (Tror du husse larde sig att inte lata blue sitta i framsatena? neeeh... )

Usch, jag beklagar :(

mhm, det ar ratt tungt faktiskt... kan inte riktigt forma mig att plocka undan hans troja.. vi har inte varit hos svarfar an for att hamta hans halsband heller.

han rorde vid massor av folks hjartan genom aren, han var ju som nagon uttryckte det "en installation" i livet runt maken. Fanns alltid dar, och man trodde val pa nagot satt att han alltid skulle gora det. Fastan vi liksom, sa klart, fattade att det var lanad tid.

Ja.
Blue blev 21 eller 22. Fodd och uppvuxen med min make.

Nej, det finns inga reg papper eller datum stamplade bilder - han var en blandis.

Arligt talat.

FUCK YOU.

JA sa gammal blev han, TACK for att ni respekterar sorgen i en familj som forlorat en hund som varit med dom i vatt och torrt sa j-vla lange.
Verkligen schysst assa.......

Antar att det var riktat till mig också efter som nu skriver ni

Men du va då otrevlig du!
Jag tyckte det bara var fantastiskt med en så gammal hund.

Men Jag skyller ditt dåliga humör på att du har en tuff dag :( dock tråkigt att du ska känna att du behöver ta i så.

Beklagar sorgen!
Vad häftigt att han blev så gammal!
Min ena gamling blev 18 år. Hon mådde fint in i det sista. Gamla djur blir så speciella och personliga. De får så förstärkta personligheter. Det var fruktansvärt då hon försvann! Så förstår att ni nog känner samma. Beklagar igen!

Beklagar sorgen:cry: vet hur det är att förlora sina gamla vänner
Och visst kan hundar bli så gamla, min äldsta var 21 ½ när hon gick bort pigg in i det sista , hennes mamma blev 19 och nu har jag två 16 åringar här hemma .

Tesora

Beklagar verkligen sorgen. Det måste kännas så overkligt att han inte finns längre. Stor tröstkram. Ni måste ha tagit fantastiskt väl om honom för att skulle få ett så långt liv.

Visst, det var harda ord. Men tank om du sorjer och mots av "Nehe sa gamla kan hundar inte bli - du ljuger"?
ratt respektlost. Och jag har liksom inget intresse i att motas av mer skit i stil med "nej saaa gamla kan hundar inte bli - du ljuuuuuger". Det ar jakligt lagt att forsoka insinuera att nagon som faktiskt, just nu, forsoker acceptera att den sista av de hundar som varit en trost och ett stod under en j-vligt jobbig tid inte finns mer.

For mig ar varenda hund har en juvel, min basta van, min narmaste kompanjon och alskling. For att inte tala om vad Blue betydde for maken! Den hunden var i hans liv sen han var 12 ar gammal! Blue var mer an "en hund".

Varfor i hela friden skulle vi ha rapporterat in hans alder nanstans? Vi har -inget- intresse av att hamna i nagon 10 minutes of fame bullshit. Vi var, ar, bara tacksamma for att en sa gammal herreman fick ha ett sa langt och underbart liv.

Sa ja, faktiskt, fuck you ar inte i narheten av lika ohyfsat som att insinuera att nagon ljuger nar personen i fraga sorjer.

Sen Kanner faktiskt Lyc mig, sa hon om Nagon borde f-n veta battre. Du kanner mig inte, sa det kanske ar mer forstaeligt.

Resten, tack <3 skont att lasa lite om era gamlingar ocksa... Manga av vara gamlingar har gatt bort sista aret, bade hastar, hundar och manniskor. Vi har forsokt gora deras liv sa fina och harliga som mojligt under den "lanade" tiden, pa satt och vis lever de gamla hundarna kvar i det de larde de yngre. Pa gott och ont... Charlie som larde Kaiser hur man sager "hej" till frammande bilar, Blue som larde Rocket ett och annat om hur man (inte) beter sig som valp. Bada dom tva gamlingarna har i alla fall lamnat ett "arv", bakom sig pa ena eller andra sattet.. sa man paminns ju dagligen om att de fortfarande, pa satt och vis, fattas i flocken. Bade fint och lite jobbigt.

Nej det är otroligt lågt av både Mósa och Lycanthrope och du har rätt att hugga ifrån.

Beklagar verkligen sorgen, det är en otroligt jobbig period ni går igenom just nu.

STOR KRAM /C

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka