vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Men tittar folk verkligen på blup och jämför siffror? Det är ju galet! Hur jämför du då ex svenska blup och kwpns? Det blir ju heltokigt när du ska jämföra hingstar.

Jag skulle vilja se Camaro M-hästar i internationella sammanhang.

Jag tycker det är en snygg hingst, som ger både gång och hopp, det är trist bara att han aldrig tävlat alls. Det som är intressant också är att skulle jag ha ett sto som aldrig tävlat skulle jag få skit för att jag betäcker det, men sen kommer det en hingst som aldrig tävlat och får 545 avkommor?
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Det som är intressant också är att skulle jag ha ett sto som aldrig tävlat skulle jag få skit för att jag betäcker det, men sen kommer det en hingst som aldrig tävlat och får 545 avkommor?
Det håller jag med om, speciellt som det inte heller finns någon förklaring till varför hingsten inte presterat. Ett motsvarande sto hade man fått lämna en ordentlig förklaring och garanti för att det var en "riktig" olycka som inte var ärftlig om man skulle ange skada som orsak.
Då kan ändå stoet bara prestera ett fåtal avkommor jämfört med en avelshingst :confused:
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Men tittar folk verkligen på blup och jämför siffror? Det är ju galet! Hur jämför du då ex svenska blup och kwpns? Det blir ju heltokigt när du ska jämföra hingstar.

Jag skulle vilja se Camaro M-hästar i internationella sammanhang.

Jag tycker det är en snygg hingst, som ger både gång och hopp, det är trist bara att han aldrig tävlat alls. Det som är intressant också är att skulle jag ha ett sto som aldrig tävlat skulle jag få skit för att jag betäcker det, men sen kommer det en hingst som aldrig tävlat och får 545 avkommor?

Det finns ju redan 7st som tävlar internationellt!

Jag ser inga problem med att betäcka ett sto som inte tävlat, varför skulle man få slit för det? Du kan ju ha ett sto med en bra stostam som kanske tom har helsyskon som tävlar

Själv har jag tagit föl på 4 åringar utan att de tävlat, vilka sedan har själva tävlat svår klass i två grenar och lämnat avkommor som tävlat svår klass.
 
Senast ändrad:
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Han är tävlad av Jens men vi som var med på den tiden vet ju varför det inte blev någon vidare karriär ;)
När man sen sett många avkommor ha samma "problem" på tävlingsbanorna som pappa så funderar man inte ens på att använda honom om man vill producera tävlingshästar oavsett om det finns en klick som går bra.
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Han är tävlad av Jens men vi som var med på den tiden vet ju varför det inte blev någon vidare karriär ;)
När man sen sett många avkommor ha samma "problem" på tävlingsbanorna som pappa så funderar man inte ens på att använda honom om man vill producera tävlingshästar oavsett om det finns en klick som går bra.

Vilka problem har de? Har bara sett bra avkommor faktiskt
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Det håller jag med om, speciellt som det inte heller finns någon förklaring till varför hingsten inte presterat. Ett motsvarande sto hade man fått lämna en ordentlig förklaring och garanti för att det var en "riktig" olycka som inte var ärftlig om man skulle ange skada som orsak.
Då kan ändå stoet bara prestera ett fåtal avkommor jämfört med en avelshingst :confused:

Men det är ju en hel drös med hingstar som inte tävlar eller tävlat!
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Du borde väl också ha varit med på den tiden och sett hans starter med Jens eller missade du uppvisningarna ;) ? Samma mindre trevliga uppvisningar har jag sett flera gånger från flera avkommor även med proffs i sadeln.
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Ja, när man frågar ägarna får man bara som svar "Jens skulle ha tävlat honom men det blev bara inte av". Sen ingenting mer om varför. O jag var inte med på den tiden så jag vet ju inget.
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Måste ha missat det helt faktiskt. Nu har jag sett en del väldigt fina efter honom men det är ju klart att de kanske är känsliga att rida. Men man kan ju inte bortse ifrån att han faktiskt har gett bra avkommor.

Han Har en del i fälttävlan också :D
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Men det är ju en hel drös med hingstar som inte tävlar eller tävlat!
Inte som får många ston, om det handlar om ridhästavel eller så handlar det om gamla, gamla hingstar. Idag är det normalt att man tävlar hingsten alt att det finns en dokumenterad orsak till att inte göra det.
 
Sv: vilken Hoppstam är mest eftertraktad?

Ja hade lätt valt camaro m- cardento

Camaro är en av mina favoriter, när mitt sto skulle betäckas va han de självklara valet.
Cardento är alltid cardento, han har avkommor som kommer igen år efter år, känns som han aldrig är "ute" ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 277
Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 057
Senast: fridshem
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 887
Senast: Ottilia
·
S
Avel Har börjat kolla lite smått på häst och har då stött på en rad hingstar som jag inte vet speciellt mycket om men som verkar vara ganska...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: Swinger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp