Vilken hingst...?

J

johananas

...hade ni valt till ett lite kraftigare halvblodssto e: Pascal?
Gärna som lämnar högre avkommor, med mycket rörelse i traven.
Hon har aldrig tidigare haft föl.

Sv: Vilken hingst...?

Biggles är mitt tips, som alltid;) Har bara träffat på trevliga avkommor, högresta och med mycket trevlig gång:love: har själv en ettåring efter honom och är supernöjd...

CHANNON 1082, är svaret.:love::love:

Han lämnar mkt luft under magen, underbara rörelser, och ett underbart temperament.
Han själv är mkt lätt i typen.:idea::idea:

Jag hade nog också kikat lite närmare på Channon, en klart undervärderad hingst. Fina gångarter, både på honom och avkommorna. Låter som om han skulle kunna passa ditt sto, speciellt om hon är av det maffigare slaget!

M

ÅHHH! Har du ett sto efter Pascal! Hade själv ett sto efter honom som jag tyvärr sålde och nu är hon död. Skulle väldigt gärna vilja ha ett Pascal-sto igen. Har du ngn bild på ditt sto?

CHANNON 1082, är svaret.:love::love:

Han lämnar mkt luft under magen, underbara rörelser, och ett underbart temperament.
Han själv är mkt lätt i typen.:idea::idea:

Håller med :love:, hade själv en 1 åring som jag tyvärr fick avliva i höstas :cry:, men han var helt klart en häst som kunde gå ändå upp till grand prix både enligt mig och uppfödaren, gångarter utöver det vanliga. Ska själv betäcka igen med channon nästa år är det tänkt :banana:

Tyvärr har jag ingen bild på henne, men det kanske kommer. Än så länge är hon unghäst, och just nu vilar hon pga väder och tidsbrist. Men jag måste säga att hon lever upp till sitt rykte om att pascal-hästar är trevliga att ha att göra med. Hon går med på det mesta, sällan rädd, och väldigt kelig. Iofs har jag kanske inget bra att jämföra med eftersom min gamla ponnymärr var sån här ----->:devil:

ang shannon, är han faktiskt rätt intressant. Men ska fundera ett tag till då betäckningen inte är helt aktuellt. men tack för tipset! =)

//J

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka