Vilken hingst till detta sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Estheer
  • Startdatum Startdatum
E

Estheer

Funderar på att betäcka mitt sto på fölbrunsten och skulle då vilja ha en liten dialog här om vilken hingst som skulle kunna passa.
Hennes stam hittar ni här.
Hon är 168 cm och imp Tyskland.
Fick 8:a i snitt på sitt 3-årstest i Beedenbostel.

Här är en bild på henne.
PA060016-1.jpg

Vet att hon haft 3 avkommor i tyskland och hon ger stora och korrekta avkommor med bra gång.

Inga direkta fel på stoet - skulle dock önska en avkomma med lägre manke, då hennes är enorm. :p
Jag vill själv ha en "multitalang" att göra lite allt möjligt med. Har inget emot lite storlek och temprament.
Den fölisen som ska ploppa ut nu i april förväntas bli en ren dressyrare e. Damino SD.

Funderar lite på Okeanos. Vad tror ni om det?

Sv: Vilken hingst till detta sto?

Ditt stos far och morfar lämnade inga hopphästar efter sig (hoppindex 50 resp. 63) så då är det bra med en dubbelbegåvning som tex Okeanos.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Görel
·
Avel Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016. Cortez är fadern, Morfar Ceylon. Stoet är 164 cm...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Concett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka