Vilken hingst - tacksam för hjälp att välja !

Ninnie

Trådstartare
Har nu "fastnat" för sex hästar som ev. lämplig kandidat till mitt sto.
Men vem ska jag välja ?

Mitt sto: E. Cavalotti - Brabant. 165, grövre "gamla" modellen av halvblod, välansatt hals, rör sig lätt, stor hoppkapacitet. Mycket bra huvud - lugn och trevlig.
Önskar en avkomma som jag kan vidareutvecklas med inom dressyren, lite lättare modell med bra gångarter.

Hingstar jag väljer mellan är:
Biggles
Saigon
Figaro R
Bocelli
Black Coffe
Sir Shölling

Tacksam för svar !!

Sv: Vilken hingst - tacksam för hjälp att välja !

Jag har bara sett Sir Schölling i verkligheten och det var en riktigt stilig herre med bra gångarter och framförallt väldigt bra bakben, väl under sig.

Jag har fått en avkomma efter Warsteiner. Och hon är verkligen snygg betäckte mitt dåvarande ponnysto med honom när hon skulle vila ett år. 47p som föl men inte visad sen dess. Men hon är riktigt snygg. Jag rekomenderar honom :love:

Ninnie skrev:
Har nu "fastnat" för sex hästar som ev. lämplig kandidat till mitt sto.
Men vem ska jag välja ?

Mitt sto: E. Cavalotti - Brabant. 165, grövre "gamla" modellen av halvblod, välansatt hals, rör sig lätt, stor hoppkapacitet. Mycket bra huvud - lugn och trevlig.
Önskar en avkomma som jag kan vidareutvecklas med inom dressyren, lite lättare modell med bra gångarter.

Hingstar jag väljer mellan är:
Biggles
Saigon
Figaro R
Bocelli
Black Coffe
Sir Shölling

Tacksam för svar !!

Om du vill ha en lättare modell tycker jag att Biggles, Bocelli, Warsteiner och i viss mån Sir Schölling går bort. Säkraste kortet av de uppräknade är väl Saigon som bevisligen lämnat många ädla, flotta avkommor. Black Coffee är ju oprövad men är själv av ädel modell. Figaro R är högställd men jag upplever honom inte som lätt i modellen och han har inte särskilt "lätta" hästar bakåt i stammen.

Tack för konstruktivt råd. Har du själv förslag på annan hingst med tanke på mitt sto ?

Sverigestationerade (i bokstavsordn):
Channon
Last Liberty
Metall
Saigon
Smashing Hit
Twiligt

Importhingstar:
Hertug
De Niro
De Noir
Dionysos
Nobleman
Riccione
Rubin Royal
Samba Hit
Sandro Hit
Summertime

Kan ha glömt någon importhingst som inte är med i katalogen...

GiG skrev:
Sverigestationerade (i bokstavsordn):
Channon
Last Liberty
Metall
Saigon
Smashing Hit
Twiligt

Importhingstar:
Hertug
De Niro
De Noir
Dionysos
Nobleman
Riccione
Rubin Royal
Samba Hit
Sandro Hit
Summertime

Kan ha glömt någon importhingst som inte är med i katalogen...

Kan tillägga att de jag personligen gillar av ovan nämnda är Channon, Smashing Hit, Hertug, Rubin Royal, Samba Hit, Sandro Hit och Summertime.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
M
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta om någon kanske kunde ge lite tips på några lämpliga hingstar då jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 004
Senast: Monbijou
·
Avel Då har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto i år och skulle gärna få hjälp med val av hingst. Hon är e Daveni´r-Martini-Ceylon...
Svar
0
· Visningar
1 189
Senast: Jealle
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30