G
Genesis
Hej alla avelskunniga! Jag har planer på att betäcka mitt kwpn-sto nästa år och är i full gång med att kolla på möjliga hingstar. Mitt sto är e: Caruso ue: Bernstein (holländska Bernstein som är e: Ramiro z), - 1995, ca 165 i mkh. Hon är väldigt snäll att ha att göra med men lite "orolig" och känslig. Het vid ridning och har ett bra hopp. Har fått höra att hon har en bra trav för att vara hoppstammad och stor rund galopp.
Hon har även ganska dåliga hovar, så en hingst med bra hovar är att föredra tror jag.
(hon har haft ett klass 1 föl i Holland)
Jag vill helst inte ha en för stor avkomma då jag själv är ganska liten, så runt 160-165 skulle vara lagom.
Någon som har tips på bra hingstar som ni tror skulle passa? Jag har kollat på flyingehingsten Iowa och även funderat lite på Goldmine xx. Har haft en unghäst efter Goldmine innan och hon var otroligt fin och stabil i psyket.
Tacksam för all hjälp!
Hon har även ganska dåliga hovar, så en hingst med bra hovar är att föredra tror jag.
(hon har haft ett klass 1 föl i Holland)
Jag vill helst inte ha en för stor avkomma då jag själv är ganska liten, så runt 160-165 skulle vara lagom.
Någon som har tips på bra hingstar som ni tror skulle passa? Jag har kollat på flyingehingsten Iowa och även funderat lite på Goldmine xx. Har haft en unghäst efter Goldmine innan och hon var otroligt fin och stabil i psyket.
Tacksam för all hjälp!