Vilken hingst ska jag välja?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Genesis
  • Startdatum Startdatum
G

Genesis

Hej alla avelskunniga! Jag har planer på att betäcka mitt kwpn-sto nästa år och är i full gång med att kolla på möjliga hingstar. Mitt sto är e: Caruso ue: Bernstein (holländska Bernstein som är e: Ramiro z), - 1995, ca 165 i mkh. Hon är väldigt snäll att ha att göra med men lite "orolig" och känslig. Het vid ridning och har ett bra hopp. Har fått höra att hon har en bra trav för att vara hoppstammad och stor rund galopp.
Hon har även ganska dåliga hovar, så en hingst med bra hovar är att föredra tror jag.
(hon har haft ett klass 1 föl i Holland)

Jag vill helst inte ha en för stor avkomma då jag själv är ganska liten, så runt 160-165 skulle vara lagom.

Någon som har tips på bra hingstar som ni tror skulle passa? Jag har kollat på flyingehingsten Iowa och även funderat lite på Goldmine xx. Har haft en unghäst efter Goldmine innan och hon var otroligt fin och stabil i psyket.

Tacksam för all hjälp! :)

n601398542_174438_5052.jpg

Sv: Vilken hingst ska jag välja?

Tornesch är väldigt fin och han har jag sett många lovande unghästar efter honom. Han är ju 1.64 men vet inte hur han lämnar storleksmässigt.

Camaro M och Aerline ger också väldigt fina avkommor.

Det finna många fina men eftersom du vill ha en avkomma i "normal" höjd tror jag att dessa kan passa

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: viltmilla
·
Avel Jag har ett 4 årigt sto halvblod/fullblod e. Fetcher N ee. Feliciano. Hon är ca 164 cm hög. Shainy är en otroligt smart häst med...
Svar
17
· Visningar
2 651
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka