Diska ur vattenhink. Värst är den i hagen den är aldrig riktigt slut heller, så då måste man orka flytta pä den, tömma den och sen stå och diska och skölja. Den är också så vidrig på sommaren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det måste klia något oerhört tänker jag. Jag har ändå hållt efter och borstat bort lös päls varje dag, men ändå tar det så lång tid. Märker särskilt att det kliar under manen och pannluggen där det blir extra varmt.Tycker lite synd om hästarna när det tar sån tid att bli av med pälsen. Måste vara jobbigt för dem att vara så varma när våren och sommaren kommer!
Min häst är inte nämnvärt påverkad på våren och såhär sent är det ändå bara lite "ludd" kvar, som nog stör mig (estetiskt!) mer än hästen. Sådär snygg-blank blir han först efter midsommar! Då har han fällt sedan början på mars...Tycker lite synd om hästarna när det tar sån tid att bli av med pälsen. Måste vara jobbigt för dem att vara så varma när våren och sommaren kommer!
Jag köpte fodrade gummihandskar på typ en bygghandel. Det gjorde enorm skillnad när jag grejar vatten på vinternvår värmebalja på vintern har ingen propp! den är dessutom upphöjd och står nerkilad i en ställning pga hästar som badar och välter den annars. Och den är stor.
När den ska göras rent måste man tömma ur den med hjälpmedel och ta det sista med tvättsvamp. Kallt i -20!
Åh vad smart!! Det lär jag skaffa.Jag köpte fodrade gummihandskar på typ en bygghandel. Det gjorde enorm skillnad när jag grejar vatten på vintern
Tömmer också med hink och svamp.
Ja, de var inte ens dyra - under hundralappen tror jag. Har haft liknande "finare" handskar tidigare men de här är mycket bättre eftersom de är helt vattentätaÅh vad smart!! Det lär jag skaffa.
Och jag tycker det är det roligaste som finns när hovis kommer, lär mig massor varje gång!Jag tycker det är olidligt tråkigt att ha hovslagaren på besök. Hovslagaren själv är supertrevlig och duktig men att stå flera timmar och bara vänta på att det ska bli klart är inte min grej
Jag tycker precis tvärtom - jättetrevligt när han är här och jag lär mig massor genom att vara frågvis!Jag tycker det är olidligt tråkigt att ha hovslagaren på besök. Hovslagaren själv är supertrevlig och duktig men att stå flera timmar och bara vänta på att det ska bli klart är inte min grej
Jo, det är trevligt att prata och lära sig. Men det hade räckt med en timme, inte treJag tycker precis tvärtom - jättetrevligt när han är här och jag lär mig massor genom att vara frågvis!