Jag tycker egentligen allt med barfotahovar är svinjobbigt men alternativet är ännu sämre. Har typ konstant ångest över min hästs hovar
Men det hänger väl egentligen mer ihop med att jag inte hittat riktigt hur han vill ha sina hovar och vad som får dem och honom att må bäst liksom, sådant är ju alltid jobbigt oavsett område.
I övrigt hade jag önskat att min stallägare fixat marken runt stallet bättre och en fast liten gång till gödselstacken. En regnig skånevinter bär verkligen ingen mark här utanför den hårdgjorda ytan runt stall o ligghall och även den ytan blir i mina ögon för klafsig uppepå. Det är så tungt att mocka och köra skottkärran då och jag vill ha mer torrare ytor för hästarna.
Hade velat ha en riktig klippmaskin att klippa manen i nacken för det blir aldrig snyggt. Men har svårt att motivera att lägga flera tusen på en klippmaskin när jag aldrig klipper resten av hästen längre och den förra maskinen till slut dog.
I övrigt känner jag mest som
@TinyWiny, jag älskar verkligen alla sysslorna med hästarna ❤ Vardagen med hästarna är det allra bästa. Eventuell ridning och träning är liksom någon bonus som tillkommer när vi alla önskar det. Det är allt pyssel runtomkring jag har häst för typ.