vilken gångart sliter minst?

U

Uddatyp

vet inte om detta va rätt forum..

men vilken gångart är liksom snällast mot hästen att rasta av sej i...?

typ om man har överpigg häst som man vill ska få springa av sej i manegen eller så..
ja brukar när ja inte tränar dressyr eller så bara låta hästen ta några varv i galopp så han får röra på sig men vill veta vilken gångart som sliter minst på hästen.

är de lindrigast mot hästen att galoppera eller trava då?
ja brukar ta galopp för har fått för mej att de sliter minst..men vill slita så lite som möjligt på pållen.

Sv: vilken gångart sliter minst?

Jag har också hört att trav sliter mer än galopp.. men är det inte roligare att rida ut nåra minuter innan dressyrpasset än å flänga runt på ridbanan?

oj jag missade att du frågade mellan trav o galopp :D trodde frågan va bvilken gångart som sliter minst :D

Men trav sliter oerhört mkt mer än galopp:p

Jag har också hört att trav sliter mer än galopp.. men är det inte roligare att rida ut nåra minuter innan dressyrpasset än å flänga runt på ridbanan?

de är inte innan nåt dressyrpass...de är dom dagarna ja inte tränar och hästen måste röra på sej.
de är för hårt ute för att göra nåt annat än o skritta annars hade ja självklart ridit ut.

o flänger inte runt..lugn o rund kontrollerad galopp.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 423
Senast: Solstig
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 938
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka