Vilken fiktiv figur är du?

Sv: Vilken fiktiv figur är du?

Jag blev denna:

Don Quijote är en fattig riddare som bekämpar ondskan i världen på sitt sätt. Kan ibland irritera andra men är i grunden god.

Har aldrig hört om han innan, men om jag bekämpar världens ondska är faktiskt tveksamt ;)

Haha:
Werther

Werther är känslosam och plågas av olycklig kärlek. Trendskapare inom modet.

Jag blev Josef K.

"Josef K. är en rättskaffens banktjänsteman som inte ger upp trots orättvis kamp. Lever på hoppet."

Vet inte hur jag ska tolka det, dags att ta itu med Kafka kanske så jag kan ha en åsikt sen... :angel:

Jag blev Indiana Jones, och kan med handen på hjärtat erkänna att jag inte är någon vetenskapsguru och jag lyckas inte alltid lösa gåtorna.

Indiana Jones är vetenskapsgurun som alltid löser gåtan. Vill gärna arbeta ensam men är inte främmande för nya bekantskaper.

Sambon blev Kalle Anka, tyckte det stämde ganska bra. :D

Kalle Anka är en kolerisk anka med stort hjärta och en positiv livsinställning. I grunden lat blir han dock oerhört målmedveten när han bestämt sig för något.

Senast ändrad:

Jag blev Ture Sventon!! O_o Glömde kopiera men tror det stod ngt liknande detta:
"Ture Sventon är en klipsk och listig privatdetektiv. Har svårt med uttal och lockar ofta till skratt."

Phileas Fogg

"Phileas Fogg är en beslutsam och envis brittisk gentleman. Punktlighet och noggrannhet är egenskaperna han sätter högst."

Vettetusan hur bra det stämmer. Försöker vara artig så långt det går och envis är jag väl ibland. Värre är det med punktlighet och noggrannhet :p

Jag blev Annika Bengtzon. :p

"Annika Bengtzon är journalisten med flera lager skinn på näsan. Tvekar aldrig att ge sig in i besvärliga situationer."

Bamse är tydligen min tvillingsjäl. "Bamse blir stark av sin farmors dunderhonung. Tycker det är viktigt att vara snäll, speciellt mot de som är svagare." Det stämmer nog bra! Jag gillar förvisso honung, men dunderhonungen jag blir verkligt stark av är stödet från mina nära och kära.

*kl*
Jag påminner mest om Mumintrollet, vilket inte är särskilt överraskande eftersom jag har blivit kallad för just Mumintrollet mer än halva livet :)

Jag blev...

Kurt Wallander :banghead: O_o :D :o
Kurt Wallander är polisen som älskar opera men har svårt med personliga relationer. Har ett hälsofarligt intag av alkohol och skräpmat.

kl

Indiana Jones är vetenskapsgurun som alltid löser gåtan. Vill gärna arbeta ensam men är inte främmande för nya bekantskaper.

Stämmer nog rätt bra :D

Elektra O_o

Elektra gillar sin bror och sin far men hennes mor står inte högt i kurs. Drabbas dock av samvetskval.

Narkissos
Narkissos är den sköne ynglingen som förälskar sig i sin egen spegelbild. Är vacker som en blomma.

:rofl:

Måste googla Narkissos...

Jag blev Karl-Alfred:

"Karl-Alfred är en råbarkad sjöman som blir övernaturligt stark när han äter spenat. Blandar talfel med slang."

Vet inte vad jag skulle ha gemensamt med honom direkt, råbarkad kan man nog inte kalla mig... Övernaturligt stark möjligtvis, när pms:en susar i huvudet och någon råkar trampa på fel tå kan det brinna rejält i skallen :D
Talfel, verkligen inte:cautious:

Elektra O_o

Elektra gillar sin bror och sin far men hennes mor står inte högt i kurs. Drabbas dock av samvetskval.
Jag blev också Elektra!

När jag gjorde om (eftersom jag tyckte det var en ganska lustig motivering :p ) så blev jag

Arne Anka
Arne Anka är en cynisk Stockholmsbohem och misslyckad poet. Hänger gärna med kompisar på krogen där han sprider sina tankar om livet.

Känns som om mitt för stunden inte så positiva humör avspeglas i testet... :p

Jag blev Apollon:

"Apollon är en grekisk gud som ger bot, hälsa och kraft. Är naken, vacker och muskulös och bär ofta en lyra."

Jag föredrar faktiskt kläder och min muskulösa kropp gömmer sig just nu under några kilo övervikt. :D

Hehe...lite kul såhär på morgonen. Jag blev Ivanhoe...? Lite oväntat.

Ivanhoe

Ivanhoe är en engelsk riddare som strider för det rätta. Är ambivalent i kärleken och drabbas av ett triangeldrama. Finner till slut den rätta.

Babar! :D

"Babar är lugnet själv som alltid ställer upp för sina vänner. Han är en välklädd och populär kung."

Jag blev Guldlock
Guldlock är den oaktsamma flickan som olovandes tar sig in i tre björnars hus. Söt som en docka men utan respekt för andras egendom och personliga revir.

Låter inte alls som jag, jag håller mig långt bort från andra och deras grejer.
När jag gör om testet blir jag Guldlock igen. Och igen O_o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Budget
  • Julmat 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka