Vilken färg??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare orcide
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 575
Sv: Vilken färg??

Varför inte stava det Yggdrasil, som det stavas egentligen? Ygdracil känns mest onödigt krångligt, tycker jag.

Om du tittar på henne ser du väl vilken färg hon har, eller har jag missat nåt?

Vilken färg blir denna fölis tror ni??:love: hennes mamma står med på bilden.http://http://orcide.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvYWN0aXZhdGVkLmh0bWw/ZHVtbXk9MQ==

Jag har precis köpt henne o hon är ju bara bebisen än ..född den 20aug.
Funderar på att döpa henne till Ygdracìl.
Vad tycker ni om det namnet?

Mamma ??(jag vet inte vad färgen heter ,,isabell?), pappa svart/vit skäck.

jag får bara upp "sidan kan inte visas",så jag kan inte se mammans färg.

Åh, den såg jag på annons och tyckte var jättesöt! Men den är väl inte ren Tinker, utan Tinker/Ardenner? Iaf stod det så i annonsen jag såg.

nu kan du se dom på min avatarbild ,, jag vet inte varför länken inte funkar :s

Mamman är 100% ardenner och fux. för det vet jag eftersom att det är jag som har tagit kortet :) Mamman heter Embla.:)

Svårt att säga utan att titta närmare på skyddshår mm, men skulle det inte kunna vara så att den är en mörk nyans av fux? Skäck ser den iaf ut att vara.

Den lär nog bli fux. Skulle det blivit en skäck hadde den redan varit det.(skäckar föds skäckar) Fux är en väldigt dominant färg, kolla på mule och runt ögon där brukar "orginal"färgen komma först.

Den lär nog bli fux. Skulle det blivit en skäck hadde den redan varit det.(skäckar föds skäckar) Fux är en väldigt dominant färg, kolla på mule och runt ögon där brukar "orginal"färgen komma först.

Tvärtom. Fux är en recenssiv färg. Anlaget måste komma från båda föräldrarna för att avkomman ska kunna bli det.

Skulle det blivit en skäck hadde den redan varit det.(skäckar föds skäckar)

Fast det ser ju faktiskt ut som att den är skäck. Fyra vita strumpor + bläs betyder att den med största sannolikhet är skäck, alternativt bukskäck.

Tvärtom. Fux är en recenssiv färg. Anlaget måste komma från båda föräldrarna för att avkomman ska kunna bli det.

Så då är fölet alltså svartskäck? :idea:

knapplån

Utifrån den bild man ser i länken så skulle jag gissa att det är en SVART fölunge med mycket tecken. Den har alltså säkert sabinoanlag, men jag kan inte se att den är fläckig, dvs då är det INTE någon skäck.

Fler foton skulle ge bättre svar.

knapplån

Utifrån den bild man ser i länken så skulle jag gissa att det är en SVART fölunge med mycket tecken. Den har alltså säkert sabinoanlag, men jag kan inte se att den är fläckig, dvs då är det INTE någon skäck.

Fler foton skulle ge bättre svar.

Jag ska se om jag kan få in mera bilder på henne ,,men pappan är skäck iaf ..

Jag tror också att det blir väldigt mörk. Håller dessutom med om att namnet bör stavas Yggdrasil, att stava det "Ygdracìl" ser bara "trashigt" ut i mina ögon.

Jag tror också att det blir väldigt mörk. Håller dessutom med om att namnet bör stavas Yggdrasil, att stava det "Ygdracìl" ser bara "trashigt" ut i mina ögon.

vad var det för j*la kommentar ?!
jag stavar väl som jag vill på min egen häst!

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 676
Senast: Freazer
·
Islandshäst Jag är uppväxt i en familj där vi föder upp både hundar och katter. Hästar har vi inte alltid haft, vi köpte våra första hästar i...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: Skjøldur
·
Islandshäst Har precis köpt en 3årig hingst. Nadur heter han. Funderar på vad hans färg heter? I passet står det att han är rödskimmel vilket han...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Satis
·
  • Låst
Avel Han föddes brun med ljusa ben,,i dag är han sex år, mycket mörk brunsvart med massa stickel hår,, melerad man helt kolsvart ben...
Svar
8
· Visningar
2 543
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur