Vilken färg?

C

canon_eos

Vilken färg skulle ni säga att han har?
Grå eller blå? Eller nått annat?
Är han inte söt förästen :love: ?
DSC09509.jpg

DSC08236.jpg

DSC08245.jpg

Sv: Vilken färg?

Den riktiga benämningen i kattsammanhang är blå, där finns ingen färg som heter grå.

På raskatter finns det 2 färger som utåt sett är grå, dels den blå (som också är vanlig på huskatter) och dels den lila som är ljusare och mer pastellfärgad. Men lila är extremt sällsynt på huskatter och kräver att det finns minst en raskatt med det anlaget bakom varje förälder.

Här är min lila kisse Abbie, på denna bild ser du hur ljus hon är jämfört med din blå.
abbie5.jpg

Och ja, han är jättesöt!!

ok
för när jag chipade honom så blev det "Silvergrå" tyckte djurvårdaren.

Men han ser faktiskt rätt blå ut hemma :-)

Veterinärer och liknande är oftast inte speciellt insatta i sånt här, så man ska ta deras ord i sådana här fall med en nypa salt. Dom kan sjukvård, inte så mycket mer. Vanligtvis.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Snurrfia
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 757
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar