Philosophia
Trådstartare
vi låter ganska lika faktiskt. jag var helt övertygad om att cykling var det tråkigaste som fanns. löptränade 5-6 gånger i veckan och var nöjd med det. men så träffade jag en kille, fick testa hans sons superfina MTB och fastnade direkt. helt plötsligt stod jag med en egen monstercykel för alldeles för mycket pengar och nu har jag till och med börjat göra mig av med hästarna för att jag vill satsa helhjärtat på MTB. det är en riktig kick att flyga fram på en svår bana. finns många trevliga klubbar runt stockholm och uppsala, sök dig till nån av dom så ska du se att du kommer fastna på en gång.
till skillnad mot hästvärlden (och i många fall hundvärlden) så är cykelvärlden otroligt trevlig och välkomnande!
Du är väldigt övertygande! Stort tack för tipset om TCM. De verkar ju ha en hel uppsjö av cyklar i varierande prisklasser enligt hemsidan, så det blir en sväng dit faktiskt. Vi har en del bra cykelaffärer mer nära som ska vara riktigt bra, men utbudet verkar rätt begränsat och jag kommer att bli besviken om jag inte hittar någon i min storlek som jag vill ha och som jag har råd med.