Vilken av alla canon?

linzan

Trådstartare
Skulle sätta mig ner och beställa en kamera, alla rekomenderar canon men shit, hur många modeller som helst i samma prisklass till på köpet. Hjälp :angel:
Jag ska använda till o fota hästarna och lite annat sånt där, vill gärna ha en som tar så pass bra att man iaf kan göra en "liten" förstoring.
De jag har kollat lite på är

Canon IXUS 80 IS
Canon IXUS 85 IS
Canon PowerShot A1000 IS
Canon PowerShot E1 IS

Vilken rek ni?
Tack på förhand :)

Sv: Vilken av alla canon?

Kan bara säga att ovanstående har vanliga AA batterier och dom har en tendens att ta slut fort!
Fast om man köper uppladdningsbara så slipper man ju i alla fall köpa nya batterier hela tiden. Jag har en gammal powershot och den har riktigt bra battertid tycker jag, det går veckor mellan laddningarna om man inte filmar en massa. Fördelen med att den tar AA-batterier är ju att det lätt går att köpa ett reservpack var som helst om det skulle krisa!

Jag köpte en Canon IXUS 80 IS rätt nyligen och är mycket nöjd med den so far. Nu har jag iofs inte fotat hästar med den, men stojiga festbilder och katter i språng klarar den iaf. :)

Den känns gedigen när man håller i den och den är lätt att förstå sig på. Känns som en ba kompaktkamera helt enkelt.

IXUSARNA är jättebra kompakta digitalkameror, vi har en sån och jag köpte en ixus 80 i födelsedagspresent till min pappa. Lätta att använda och smidiga att ha med sig. Vet inget om förstoringar med den då jag fotar primärt med system men sambon fotar mkt med ixusen :)

Du kan inte tänka dig en Canon Digital Ixus 960 IS ?

tack för svaren, ska kika på den med. Har för mig att den va lite dyrare bara

Canon PowerShot A1000 IS
Canon PowerShot E1 IS

Någon av dessa skulle jag välja. Har själv en äldre modell Canon Powershot 710IS och är mycket nöjd.

Har exempelvis tagit följande hästbilder med den kameran.
20090160.jpg

20090161.jpg

(obs kvaliten försämrad pga kraftig förminskning)

Senast ändrad:

IXUSARNA är jättebra kompakta digitalkameror, vi har en sån och jag köpte en ixus 80 i födelsedagspresent till min pappa. Lätta att använda och smidiga att ha med sig. Vet inget om förstoringar med den då jag fotar primärt med system men sambon fotar mkt med ixusen :)

Du kan inte tänka dig en Canon Digital Ixus 960 IS ?

Röstar också på 960is, är supernöjd med min! Gillar iof Ixus öht, bara haft bra erfarenheter!

Tyvärr var den lite för dyr för mig just nu, dom förstnämnda är ju rätt små vilket jag faktiskt inte ser som nåt positivt. Men jag får se vilket det blir.
Ainon: Bilderna såg ju faktiskt fina ut.
Tack för alla svaren

Jag letar sj också ny kamera och är bla intresserad av Canon IXUS 80 IS. Är framförallt intresserad av sekvenstagningen (hästar in action), hur tycker du den är? Behåller den kvaliten oavsett sekvens eller vanligt? Sänks Mpx:n eller fotar den i 8Mpx? Hur många bilder/s?

Att tänka på när man kollar sekvenstagning är (i alla fall när det gäller system, borde väl vara samma på kompakt) att det inte bara har att göra med kamerans prestanda, utan också med hur snabbt minneskortet är.

Oj, det har jag faktiskt inte testat än. Får ta med kameran ut till stallet och återkomma med resultaten

Senast ändrad:

En kompis som är professionell fotograf har rekommenderat Canon PowerShot G10 till mig. Enligt henne är den helt outstanding bland kompaktkamerorna. Jag, som funderat på systemkamera men gärna vill ha den kompakt och lättillgänglig, är sugen...

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_G10/index.asp

Edit: fast den är inte den billigaste förstås. Fast jag brukar tänka att de kostade över 10.000 för några år sedan, så nu är det ju världens rea. G10 kan man ju få för mindre än halva priset! ;)

Senast ändrad:

*KL* en liten fråga eftersom ni snackar om canon vad är skillnade på eos 450 å eos1000???
E ju sugen på en riktig kamra å tittar mycket i reklambladen när dom kommer å där såg jag nu att eos1000 kommit, för ja har funderingar på en eos450, men nyfiken på vad är skillnaden ????
Tack på förhand å ursäkta trådkapningen....

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som är lite foto-kunnig, vad tror ni om denna för en novis? Jag har länge velat köpa en kamera som inte är i en smartphone då jag är...
Svar
1
· Visningar
311
Senast: Casteloro
·
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Jag är en riktig novis på kameror, jag har med stor möda lyckats komma på vad optisk zoom och megapixlar är först nu ;) Jag har tänkt...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Elisabethh
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 848
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka