Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar visor. Det är nog min favoritgenre vad gäller musik. Av flera anledningar, men kanske främst att det ofta är en riktig berättelse i visan.
Jag tycker om t.ex. Visa vid vindens ängar och Strövtåg i hembygden. Gillar flera låtar av Allan Edwall också.
Jag skulle gärna vilja träffa Allan Edwall även om han varit död sedan 1997 . Gillar honom också som skådespelare även om jag mest sett honom i Astrid Lindgren-filmer. Men han gör sina roller väldigt bra där förstås .Allan Edvall är min favorit, både som vissångare och skådespelare.
Den kommer jag ofta på mig själv att gå och nynna på. En sån mjuk och vänlig rytm och så vackert ordval.Jag tycker om t.ex. Visa vid vindens ängar
Du store TID! Det var Hootenanny Singers som sjöng den först!!! Björn Ulvaeus´ gäng innan ABBA!"Det var om aftonen...", vilka var det som sjöng den? Minns att jag älskade den, ska leta fram den igen.....
När jag läste rubriken var det den första som kom upp i huvudet. Vacker, lite melankolisk och rolig att sjunga (i körarr). Lyssna på den här jazzversionen ...Har du visor min vän, sjung dem nu!
För nu är tiden då visor ska sjungas
Och den som ska sjunga är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om de sånger som aldrig blir sjungna!
Så tala inte om visor med mig.
Låt visorna tala för dig.
Vill du älska min vän, gör det nu!
För nu är tiden för kärlek inne
Och den som ska älska är du!
Så synd om den längtan som aldrig har vågat!
Så tala inte om kärleken.
Låt kärleken tala min vän.
Vill du leva ditt liv, gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas
Och den som ska leva är du!
Vem bryr sig då om vad du drömde och ville?
Så vänta inte på någonting sen.
Det är nu du ska leva min vän!
(Jag gillar Börge Rings version bäst)