Vilka trix kan era katter?

M

mystar

Skulle vara roligt att höra vilka trix ni lärt era katter :)

båda mina kan aport, alltså jag kastar något som för dom är lätta att greppa med tänderna (tex en papperstuss/kvitto) och så springer dom och hämtar det och lägger det vid mina fötter (alt min mage om jag ligger i soffan), å min somali hona har ju lärt sig att om hon hämtar ett ihopskrynklat kvitto tex och lägger det hos mig så kastar jag iväg det, det är ett bra sätt för mig att veta om hon är på lekhumör eller inte :)

sen så kan min somali hona nu också hoppa upp på min mage (när jag står upp) och direkt i hoppet så fångar jag henne, det är lite häftigt, fast ibland kan hon missförstå mig och hoppa upp på min rygg istället ådå är det lite svårt för mig att fånga upp henne i hoppet..hihi :)

så nu är jag nyfiken :) vad kan era katter för något?

Min ena katt kan sitt, jag håller också på och lär honom ligg och vacker tass :p

va häftigt, jag vill också kunna lära mina katter sånt, men dom kan aldrig vara still, så det blir nopg lite svårt med sånt :smirk: :D

Min kisse (abessinierkorsning) kan sitt, rulla runt, sitta på bakbenen med frambenen lyfta och vacker tass! :D
Han kan också apportera. Går alltid omkring och bär på sin leksaksråtta eller mjukisboll! Kastar jag så hämtar han den och lägger den i handen! :)

Nirak

Mina abyssar kan apport o sitt.
Marrakech kan dessutom hoppa upp på min mage för att sedan ta sig vidare till mina axlar,där sitter han alltid när jag ska laga mat.Eller om jag står med ryggen mot honom o han sitter på golvet så kan jag bara säga; Marrakech*vissel,vissel*så hoppar han direkt från golvet till mina axlar. :love:
Tyvärr gör han denna övning på ALLA o lite när somhelst...
Häromdagen så var det en gubbe här o monterade in en brandvarnare....med en aby på 6 kilo på axeln samtidigt. :crazy:
Lilla blå,Klintan, hoppar oxå upp på ryggen på oss......lärt sig av sin far.
fast hon kan inte hoppa lika högt så hon tar tag med ALLA klor i ens ryggtavla när hon hoppar från golvet tex....inte så skönt,men man kan ju inte vara sur på en så´n liten sötis... :smirk:
Scilla kan vacker tass när hon vill ha B-vitaminerna.....endast då iof :smirk:

alla katter sitter på rad när vi äter.......tripp,trapp,trull...o så några till....skitgulligt,kanske inte e en konst med det e fint iaf.
:idea: Sparvfen kan gömma sig när det kommer någon ,inte heller en konst utan ren o skär självbevarelsedrift från hans sida o så svarar han ALLTID när man pratar med honom...högt o ljudligt som sig bör,hen e ju siames. :smirk:

ja har aldrig lärt min katt ngt men han kan öppna dörrar iaf genom att hoppa på handtaget

Nädå, min kisse (alldeles vanlig bondkatt) kan minsann också sitt (med framtassarna lyfta), vacker tass och rulla runt! Hon har dessutom varit bra på att leta fram saker i stängda kartonger, men det verkar hon ha ledsnat en smula på.

Mina två huskatter kommer när man ropar på dem, de kan öppna dörrar och sitta vackert(fast inte på kommando, man måste hålla en godis ovanför dem så det gills nog inte) :p

Min kise är självlärd. :)

Han apporterar bollar och tops. Han ÄLSKAR tops...
Han svarar när man ropar på/pratar till honom.
Två kommandon kan han: "Hopp upp" samtidigt som man pekar på kistan i vardagsrummet, så hoppar han oftast upp. "Raus!!" samtidigt som jag pekar dit jag vill att han ska gå (t.ex. in i mitt rum).
Han vet att jag öppnar min dörr om han klöser på den, och han vet exakt hur han ska få uppmärksamhet, och vilka metoder han ska använda i vilka situationer.

Matte tror att missen kan sitt :bow:. Tja, jag håller en godis precis i den höjd straxs ovanför nosen och lite längre bakom huvudet och säger sitt. Om jag ska vara ärlig så begirper nog inte missen sitt utan följer bara med ögonen på godisen. :smirk:

Min kan apportera, sitta fint, och kommandot "Hopp upp!", samtidigt som man pekar på det han ska upp på.
På egen hand öppnar han garderobsdörrar, och stjäl mattes hårspännen (vet fortfarande inte hur han gör, garderoberna är ordentligt stängda, och hårspännena ligger i en liten burk på en hylla som han inte kan komma upp på)

Min kisse kan apportera, det har han lärt sig själv. Han älskar när man kastar upp saker i trappen som han sen hämtar och släpper på näst nedersta trappsteget, sen ska man kasta igen :D

Sen har jag lärt honom sitt och att han ska hoppa upp när man klappar med handen där han ska sätta sig och samtidigt säger "hopp" :)

jag håller på att lära honom ligg och rulla runt.
ligg kan han om man tar i golvet (typ knackar i golvet då lägger han sig)

men han är så liten än

Stallkatten r väldigt duktig på att visa rumpan, det kanske r ett trix? Han vänder alltid skjärten till och så nära som möjligt till ansiktet. :smirk: Alla :love: honom :smirk: ;D

Alla fyra (11, 10, 1.5 resp 1.5 år) kan sitt och ligg
de två äldsta kan också 'rulla' och den äldsta kan även 'dansa' (stå på bakbenen och snurra runt) och hoppa upp i famnen.

Vår katt har alldeles själv lärt sig
att skrika vid ytterdörren en timme
innan vi har tänkt att gå upp och
väldresserade som vi är knatar vi
ner med ett morgonleende och släpper
ut honom.

Min perserflicka kan sitt, räcka vacker tass och springa igenom ett rör. Hon är lättlärd och jag skulle säkert kunna lära henne mycket mer. :love:

Vår katt har alldeles själv lärt sig
att skrika vid ytterdörren en timme
innan vi har tänkt att gå upp och
väldresserade som vi är knatar vi
ner med ett morgonleende och släpper
ut honom.

:devil:

De nätter kisen sover inne hos mig så börjar han alltid yla kl. 08:30, +/- fem minuter. :devil: Och han vet att jag alltid öppnar dörren om han klöser på den. :)

Jag har ju två huskatter som blev kvar hos mina föräldrar när jag flyttade hemifrån. Det är helsyskon fast med två år i mellan (N. skogis/birma )

När jag bodde hemma lärde jag Max sitt och ligg. Numer är jag hundägare och det enda jag nu kan "skryta" :( med att han kan är att så fort jag kommer på besök så springer han utav bara f-n. :o :crazy: :crazy:

Kan tilläggas att han inte gillar vovven. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 422
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: MariaNora
·
Övr. Katt Min äldsta katt har börjat med ett väldigt underligt och störande beteende. Han är en 2 årig sphynx, avelshane är tanken som inte fått...
Svar
11
· Visningar
3 112
Senast: Singoalla
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka