Vilka ställen är "rätt"?

A

alicen

När ja red för några veckor sen på en rätt så onriden häst (eller va man ska säga) så sa en tjej efter att han hade svettats på rätt ställen. Vilka ställen är rätt när man har ridit ett dressyrpass?
Gärna bilder :)

Sv: Vilka ställen är "rätt"?

Det var det dummaste jag läst :S

Alla svettas ju olika.
Men kan va så att hon tror att där man svettas är där man sedan får muskler :rofl:

Jag vet inte, konstigt i allafall

det jag tänker på är om hästen svettats jämt på bägge sidor. Sen har jag hört att om hästen svettas på rumpan har den jobbat bra med baken, men jag vet inte hur bra det stämmer.

det jag tänker på är om hästen svettats jämt på bägge sidor. Sen har jag hört att om hästen svettas på rumpan har den jobbat bra med baken, men jag vet inte hur bra det stämmer.

Det känns ju inte rimligt. Det är ju inte så att man svettas mer på magen om man kör en massa sit-ups.

aldrig hört. min häst svettas på hela kroppen :S rider inte jag rätt då???

Det kan inte ha att göra med sadel-inpassning eller liknande?
Att shabraket är "jämnsvettigt" på rätt ställen. Alltså att den inte ligger emot på fel ställen?

Annars är ju hästar lika individuella som människor, man svettas olika mycket på olika ställen på kroppen.

ja det här med rumpan är ju lite oklart, tror jag hört det från westernsidan.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Först drog sig dressyrstjärnan Charlotte Dujardin ur OS och stängdes av, efter en video där hon piskar en häst. Nu blossar nästa skandal...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: MML
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama